اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مساحت نواحی صنعتی قم تا 3 برابر افزایش می یابد

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری قم از الحاق بیش از 200 هکتار از اراضی استان با هدف توسعه نواحی و شهرک های صنعتی استان خبر داد.

مساحت نواحی صنعتی قم تا 3 برابر افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ذبیح الله عبداللهی امروز و در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این که ناحیه صنعتی سیرو از جمله نواحی در دست توسعه قم محسوب می شود اظهار کرد: مساحت این ناحیه صنعتی با هویت صنایع غذایی و پوشاک تا 44 هکتار افزایش می یابد.

وی افزود: بیدهند با کاربری فنرسازی، شهرک ثامن، خورآباد و لنگرود با کاربری صنایع چوب و طغرود با کاربری صنایع غذایی و تبدیلی از دیگر مناطق نواحی صنعتی استان قم هستند که در طرح توسعه صنایع و الحاق اراضی تعریف شده اند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری قم در ادامه گفت: کهک نیز در حدّ افزایش 15 هکتار به اراضی فعلی با هدف ایجاد شهرک صنوف ویژه پوشاک و فضای نمایشگاهی در این طرح قرار دارد.

عبداللهی ادامه داد: منطقه قاهان قم نیز با کاربری صنایع معدنی در طرح توسعه و الحاق زمین به اراضی فعلی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه الحاق زمین به این مناطق به تصویب رسیده و یا در دست بررسی قرار دارد تصریح کرد: با انجام همه این طرح ها، مساحت مناطق و نواحی صنعتی قم از 90 هکتار فعلی، به بیش از 300 هکتار خواهد رسید.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری قم اضافه کرد: البته در طرح الحاق اراضی، برخی الحاق ها به صورت قطعی و برخی به صورت قابل واگذاری تعریف شده که بدیهی است این مراحل در طول زمان و گام به گام انجام خواهد شد، اما در هر صورت می تواند افق و چشم انداز مطلوبی در توسعه حوزه صنعت استان قم ترسیم کند.

انتهای پیام/2258*

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول