اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پرداخت 73 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به آسیب‌دیدگان از کرونا در کردستان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات واحدهای تولیدی، در حال حاضر ۳ هزار و ۳۳۱ کارگر کردستانی از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شده و ۷۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است.

پرداخت 73 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به آسیب‌دیدگان از کرونا در کردستان

برهان صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته که با شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی و تولیدی با چالش مواجه شدند کارگران آنان از حمایت‌های دولتی از جمله مقرری بیمه بیکاری و تسهیلات حمایتی بهره‌مند شده‌اند.

صلواتی با بیان اینکه ۷۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان تسهیلات به ۶ هزار و ۶۹۱ نفر پرداخت شده است، گفت: در کل ۹ هزار و ۱۵۲ پرونده متقاضیان تسهیلات حمایتی به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان به شبکه بانکی معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان سپس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اسفند، فروردین و اردیبهشت سالجاری و ثبت درخواست ۱۳ هزار و ۶۰۱ نفر در سامانه بیمه بیکاری، افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۱۰۹ نفر واجد شرایط بودند که به این افراد ۵۵ درصد حقوق پایه و پنج درصد به ازای هر نفر زیرپوشش به حساب آنان واریز شد.

وی ادامه داد: از خردادماه دوباره شرایط بیمه بیکاری به حالت قبل بازگشت و افراد باید شرایط لازم را برای دریافت این امر را داشته باشند و بر این اساس حداقل حقوق ۲ میلیون تومان به آنها تعلق خواهد گرفت که مدت پرداخت بیمه بیکاری نیز بستگی به سابقه بیمه افراد دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول