اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمک بلاعوض ۶۰ میلیارد ریالی برای سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی در جاجرم

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم گفت: مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض استانی برای جهت تجهیز چاه‌های کشاورزی شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین را جذب شد.

کمک بلاعوض ۶۰ میلیارد ریالی برای سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی در جاجرم

ابوالفضل عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس جاجرم اظهار کرد: باتوجه به اقلیم خشک و نیمه خشکی که در شهرستان جاجرم حاکم است و همچنین تجربیات گذشتگان سبب شده با برنامه‌ریزی مصرف آب  را مدیریت کنیم تا در زمان خشک‌سالی و فصل‌هایی که بارشی نداریم دچار کمبود آب نشویم.

وی افزود: سامانه هوشمند آبیاری باهدف حفظ منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آب سبب بهبود آبیاری مزارع و زمین‌های کشاورزی می‌شوند به‌طوری‌که  آبیاری نوین توسط تجهیزات تحت‌فشار به دو شکل قطره‌ای و کم‌فشار صورت می‌گیرد و این سامانه‌ها تا ۷۵ درصد بازدهی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم تصریح کرد: این مجموعه باهمت کشاورزان و مشاورین و کارشناسان آبیاری توانسته از ابتدای سال در بخش سامانه‌های آبیاری  مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض استانی را جهت تجهیز چاه‌های کشاورزی شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین را جذب کند.

وی افزود: استفاده و ترویج هرچه بیشتر از سیستم‌های آبیاری نوین کشاورزی، تغییر نگرش کشاورزی سنتی و الگوی کشت جهت استفاده بهینه از منابع آبی به‌منظور توسعه وضعیت اقتصادی و معیشتی کشاورزان از مهم‌ترین اهداف بخش آب‌وخاک و ترویج کشاورزی است به‌نحوی‌که  تولید محصولات در این نوع مزارع و باغات نیز ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

عباسیان در انتها خطاب به کشاورزان گفت: هر چاه کشاورزی سطح شهرستان که متقاضی استفاده از این اعتبارات بلاعوض باشد به ازای هر هکتار آبیاری کم‌فشار ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر هکتار آبیاری قطره‌ای ۲۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دولتی دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول