اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خالد مشعل: بزودی طرحی برای انتخابات داخلی حماس ارائه می‌کنیم

رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی به آخرین تحولات فلسطین پرداخت و از ارائه طرحی برای برگزاری انتخابات داخلی این جنبش خبر داد.

خالد مشعل: بزودی طرحی برای انتخابات داخلی حماس ارائه می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد مشعل» رئیس پیش دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی با وبگاه «الرساله» به آخرین تحولات فلسطین پرداخت.

اختلافات داخلی

مشعل با اعلام این موضوع که اختلافات داخلی میان گروه‌های فلسطینی منجر به ضعف شده، تصریح کرد، همین تضعیف باعث شده طرف‌های بسیاری به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بشتابند.

وی تأکید کرد، وضعیت کنونی فلسطینی‌ها عوامل متعددی دارد اما یکی از این دلایل ضعف کشورهای عربی است.

انتخابات حماس

مشعل در خصوص انتخابات این جنبش هم گفت، نشست‌های مشورتی و رهبری حماس هر چهار سال یک‌بار برگزار می‎‌شود و حماس در ماه‌های آینده طرحی برای انتخابات داخلی خود ارائه خواهد کرد.

عادی‌سازی روابط

وی به عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت، سازش‌کنندگان به ملت‌های خود دروغ می‌گویند و همه کسانی که بر روی «اسرائیل» شرط بسته، دیر یا زود بازنده خواهد بود.

سوریه

خالد مشعل در خصوص رابطه حماس با سوریه هم اعلام کرد، به دلیل «عدم ثبات وضعیت سوریه» هیچ اتفاق جدیدی در این رابطه رخ نداده است.

وی سپس گفت: حماس در امور دیگران مداخله نمی‌کند، با همه به اندازه تواناییمان تعامل داریم و از کسانی که ما را حمایت‌ می‌کنند، ممنون هستیم. حمایت سوریه را فراموش نمی‌کنیم اما نمی‌تواند در کنار یک طرف علیه طرف دیگر بایستیم؛ زمانی که فهمیدیم حضور ما (در سوریه) باعث شده به عدم جانبداری ما از یک طرف علیه طرف دیگر انتقاد شود، از این کشور خارج شدیم.

تبادل اسرا

خالد مشعل در خصوص پرونده تبادل اسرا هم گفت، موضوع جدیدی در این خصوص وجود ندارد و اظهارات مقامات صهیونیست درست نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول