اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری تا ساعاتی دیگر

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز در نقاط غربی استان، گفت: در بیشتر مناطق از روز پنج‌شنبه شاهد بارش برف خواهیم بود.

آغاز بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری تا ساعاتی دیگر

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر امروز در نقاط غربی استان، گفت: در بیشتر مناطق از روز پنج‌شنبه شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه بارشی به علت سرمای زیادی که دارد باعث بارش برف در اغلب نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: بیشترین فعالیت این سامانه در روز پنج‌شنبه خواهد بود و به تناوب تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

چراغپور با اشاره به صدور اطلاعیه نارنجی در استان، اضافه کرد: این سامانه بارشی سبب کولاک برف در گردنه‌های برف‌گیر، کاهش دید و در پاره‌ای از اوقات مه خواهد شد.

وی توضیح داد: مناطق غربی استان شامل کوهرنگ، اردل، لردگان، خانمیرزا، فارسان، جنوب کیار و غرب بن بیشترین تأثیر را از این سامانه بارشی خواهند داشت.

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق جنوبی استان

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش این سامانه باعث لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید، اختلال تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌ها، بالاآمدن سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق جنوبی استان خواهد شد.

وی افزود: همچنین احتمال آبگرفتگی معابر شهری و آسیب به شیلات پیش‌بینی می‌شود.

چراغپور اضافه کرد: توصیه می‌شود از ترددهای غیرضرور پرهیز شود، وسائل نقلیه به تجهیزات زمستانه مجهز باشد و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول