اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان تهران/ «شب یلدا» عامل افزایش مبتلایان

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: دورهمی‌های پیش روی شب یلدا، نگرانی شیوع بیشتر کرونا را دامن می‌زند.

کاهش آمار مبتلایان  به کرونا در استان تهران/ «شب یلدا» عامل افزایش مبتلایان

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس ، در جلسه ستادفرماندهی عملیات مدیریت با بیماری کرونا در کلانشهر تهران که صبح امروز با حضور روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و نمایندگان شهرداری، انتظامی و نظامی تهران برگزار شد، سازوکارهای کنترل اپیدمی کرونا در هفته های پیش رو‌ مورد بحث‌ و بررسی قرار گرفت.

 علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  از سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: بر اساس شاخص‌های آماری جمعیت و میزان شیوع کرونا، شرایط تهران باید به دلیل تراکم جمعیت، توزیع خدمات و سایر موارد متفاوت تر دیده شود.

وی با اشاره به اینکه دورهمی‌های پیش روی شب یلدا، نگرانی شیوع بیشتر کرونا را دامن می‌زند، مداخلات بیشتر و برقراری اعمال محدودیت‌های جدید را با هدف کنترل اپیدمی خواستار شد.

زالی تقلیل ساعات کاری مشاغل و ادارات را با هدف کاهش زنجیره انتقال پیشگیری از برگزاری دورهمی‌های یلدایی را ضروری ذکر کرد.

 رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن ارزیابی مطلوب طرح شهید سلیمانی، به افزایش خدمات شهرداری  و بهره مندی از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی این سازمان در راستای اجرای بهینه این طرح اشاره کرد.

وی اهمیت درمان موثر مبتلایان به کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: در شرایط سخت کرونایی خارج شدن داروهای موثر در درمان مبتلایان به کرونا از پوشش خدمات بیمه‌ای می‌تواند درمان را با چالش‌هایی روبرو کند.

زالی برنامه ریزی مدون و موثر را برای تولید واکسن کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت : قطعا واکسیناسیون خصوصا واکسیناسیون گروه‌های پرخطر  و کادر درمان در دستورکار است.

در این جلسه مواردی نظیر ایجاد سازوکارهماهنگ پرداخت، تسهیل و سازماندهی فرآیندهای مداخله‌ای برای کنترل کرونا، تلاش برای ارتقا سطح سواد سلامت جامعه، تمرکز در حوزه تامین دارو، حمایت از بخش‌های بهداشت درمان و اجرای طرح های موثر در کنترل کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول