اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس، استانی با اقلیم متنوع و شرایط کشاورزی خاص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان پهناور فارس از ۱۳ اقلیمی که در دنیا تعریف شده است، همزمان بیشترین اقلیم‌ها را دارد.

فارس، استانی با اقلیم متنوع و شرایط کشاورزی خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین پژمان در نشست بررسی وضعیت خسارت های وارده شده در سال جاری به ویژه در سیل اخیر به بخش کشاورزی استان فارس اظهار داشت: استان پهناور  فارس از ۱۳ اقلیمی که در دنیا تعریف شده است؛ بیشتر اقلیم ها را هم زمان دارد یعنی در هر شهرستان منطقه سرد، گرم و معتدل وجود دارد و بنابراین دستورالعمل های موجود در همه نقاط استان کاربرد ندارد و در هر منطقه باید با شرایطی خاص اعمال شود.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی تمام نقاط ریسک پذیر در استان گفت: در این راستا به منظور پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه نیاز به اعتبارات ویژه است.

پژمان در ادامه به بحث هجوم ملخ‌های صحرایی اشاره و تاکید کرد: برای مثال باید برای مواقع ضروری مانند حمله ملخ‌های صحرایی در یک منطقه، محل خاصی از اعتبارات در نظر گرفته شود که بدون فوت وقت بتوان از آن محل هزینه کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین تقاضا کرد: در پرداخت خسارت، فقط تخریب عرصه ها و ابنیه در نظر گرفته نشود بلکه همه موارد مانند تلف شدن  دام ها نیز باید مد نظر باشد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول