اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ربیعی: تا پایان دولت ظرفیت فرودگاه‌ها به ۷۰ میلیون نفر می‌رسد

سخنگوی دولت گفت: آمارهای گسترش زیر ساختی حمل و نقل در این سال‌ها افزایش داشته و تا پایان دولت ظرفیت فرودگاه‌ها به ۷۰ میلیون نفر می‌رسد.

ربیعی: تا پایان دولت ظرفیت فرودگاه‌ها به ۷۰ میلیون نفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت طی نشست خبری گفت: با تصمیم هیات دولت خانوارهای کم‌مصرف که در دهک‌های پایین هستند مصرف، آب و گاز و برق رایگان شد که حدود ۳۰ میلیون نفر را شامل می شود.

وی ادامه داد: باغ ویلاها و ویلاها شامل این تصمیم نمی شود. آمارهای گسترش زیر ساختی حمل و نقل در این سالها افزایش داشته و تا پایان دولت ظرفیت فرودگاه ها به ۷۰ میلیون نفر می رسد.

سخنگوی دولت گفت: اگر امروز فشاری هست از جانب استکباری است که در این دوره که چند هفته دیگر هم متأسفانه از آن باقی مانده، وارد شده است.

وی ادامه داد: این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائمی مثل باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها شامل این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم موجب کمک به خانوارهای دهک‌های پایین شده و بخشی از هزینه‌های اجتناب ناپذیر آن‌ها را کاهش خواهد داد. 

سخنگوی دولت ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل به همه کارکنان و رانندگان شهری و بین شهری گفت: نظام حمل و نقل بخشی از فراهم سازی امکانات توسعه یک کشور را بر عهده دارد. آمارهای گسترش زیرساختی برلی حمل و نقل در کشور ما خوشبختانه در این چند سال قابل توجه بوده است. ظرفیت اسمی بنادر تجاری ما رشد ۳۶ درصدی داشته و تا ۲۴۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده؛ همچنین تا پایان دولت دوزادهم ظریفیت فرودگاه ما با رشد ۱۶ درصد به ۷۰ میلیون مسافر افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: در طول ۹ ماه گذشته با توجه به اهمیت حفظ جریان توزیع کالا در کشور و اطمینان از دسترسی کلیه استان ها به کالاهای اساسی و تجهیزات، در بخش درمان و سلامت کشور و برای اینکه امکان فاصله گذاری اجتماعی هم در اتوبوس رانی شهری ایجاد شود؛ ما در چندین جلسه ستاد اقتصادی دولت بررسی کردیم و نهایتا طرحی آماده شد و در ستاد ملی کرونا مورد تصویب قرار گرفت که در ازای فروش نفت خام و میعانات گازی به غیر از ظرفیت بودجه سال ۹۹، ۵هزار اتوبوس برای حمل و نقل شهری تهیه شود. 

سخنگوی دولت در مورد رسیدگی به لوایح مرتبط با FATF گفت: با توجه به اهمیت موضوع و اثر تصویب این لوایح بر بهبود روابط بانکی و مالی بین المللی و رفع برخی موانع موجود در این حوزه، دولت سهولت موضوع را از طریق مقام معظم رهبری پیگیری و ایشان نیز دستور رسیدگی مجدد به موضوع را داده اند. فکر می‌کنم امروز همه باید به منافع مردم نگاه کنند و انشاءالله با همکاری مجمع، این مشکل رفع خواهد شد.

ربیعی افزود: جنگ اقتصادی و تحریم‌های ترامپ ما را از دستیابی به ۵۰ میلیارد دلار پول و منابع ارزی محروم کرد. حتی در تامین مواد اولیه دارو با مشکل روبرو شدیم قطعات تولیدات صنعتی با مشکل روبرو شد، صادرات ما با محدودیت و برگشت پول با مشکل روبرو شد. زندگی سخت بر مردم و در کنار مردم برای دولت هم سخت گذشت.

وی ادامه داد: ۳ سال مدیریت و نگاهداشت اقتصاد از فروپاشی باعث شد نوعی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد که نتیجه آن بی اثر شدن تحریم با ترامپ و بی ترامپ  است. دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران و حتی اقتصاد سال‌های آینده را به جان خرید و مردم هم سختیهای زیادی متحمل شدند. مطمئنا این رشد در سال آینده کمتر از ۴ درصد نخواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: دیگر علامت مثبت از گزارش‌های رشد علامت‌های رشد ۲۲.۲ درصد بخش نفت می باشد. هر چند بازگشت منابع آن به سختی صورت می گیرد اما تولید نفت و فرآورده های نفتی در ایران متوقف نشد.

وی با تاکید بر اینکه کرونا آثار سنگینی بر اقتصاد بخصوص بخش خدمات وارد کرده است، اظهار داشت: رشد بخش گروه خدمات هم ۱.۴ درصد مثبت شدند. پیش بینی کارشناسان ما این است که در ۳ ماهه سوم نیز نرخ رشد وضعیت بهتری داشته باشد.

ربیعی ادامه داد: مصوبه دیگر در ستاد ملی کرونا، حمایت از فعالیت ها و بخش‌های حمایتی به شدت آسیب دیده از شیوع کرونا در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه است. متقاضیان واجد شرایط تا پایان دی ماه باید در سامانه کارا ثبت نام کنند و تا پایان اسفند ماه تسهیلات پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن از اول خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه گزارش مطرح شده در ستاد ملی کرونا آخرین وضعیت بالاخره رعایت پروتکل ها به بالای ۹۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: منحنی‌های موج سوم نیز در مقابل زحمات کادر درمان و رعایت عموم مردم سر به تعظیم فرو آوردند. با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی شهرهای قرمز از ۱۶۰ به ۱۲ شهر رسید. هم اکنون روند ابتلا به ویروس کرونا نزولی است و در صورت ادامه این روند تعداد جانباختگان ما به زودی کمتر از ۲۰۰ نفر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در ۶ هفته گذشته با موج سرمامیزان مرگ‌ و میر در جهان ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بنابراین تداوم رعایت دستورالعمل ها در ماه‌های آتی هرگز نباید فراموش شود.

ربیعی افزود: برای حفاظت از جان بزرگان خانواده توصیه اکید می کنیم شب یلدا را به صورت مجازی و یا به هر شکل ممکن دیگری به صورت غیرحضوری برگزار نمایید. این فرصت را مغتنم شمرده و برای همه ایرانیان آرزوی سلامتی با دلی شاد و حال خوب آرزو می کنیم.

وی در ادامه گفت: دوشنبه سالروز صدور فرمان ۸ ماده ای امام خمینی(ره) برای حفظ و رعایت حریم خصوصی و محترم شمردن حقوق افراد بود. شنبه نیز سالروز رونمایی از حقوق شهروندی است. دولت با اعتقاد براینکه تحرک و پویایی جامعه امکان نخواهد داشت مگر آنکه همه آحاد جامعه از حقوق خود آگاه و به سهولت به آن دسترسی داشته باشند، تلاش‌های وافری را در زمینه حقوق شهروندی انجام داده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اجرای قانون  «تأمین کالاهای اساسی مردم» گفت: به طور کلی دولت از هرگونه طرح و پیشنهاد قابل اجرا که بتواند سختی‌ها و رنج دوران تحریم برای مردم را کم کند، استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم و نیز در همین ماه‌های اخیر مجددا در جلسه هیات دولت تاکید شد که تمام وزارتخانه‌ها تصمیمات خود را معطوف به کاهش فشار تحریم بر زندگی مردم کنند. دولت خود را در قبال مردم موظف و مسئول می‌داند و با توجه به رایی که رئیس جمهور از مردم گرفته، به پیمانی که با مردم بسته است نیز بر همین مبنا استوار است.

ربیعی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت آیین نامه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: دولت ملاحظات خود را داشته و معتقد است خروج از پروتکل الحاقی هیچ کمکی به رفع تحریم ها نخواهد کرد اما به رغم این مخالفت، به لحاظ احترام به قانون رئیس جمهور در پاسخ به نامه رئیس سازمان انرژی اتمی دستور تدوین آیین نامه اجرایی این قانون را داده  و قطعا دولت منافع ملی و تاثیر آن را در همه مراحل اجرای قانون ملاحظه خواهد کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که اخیرا سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرده‌اند که سخنگوی سازمان انرژی اتمی در کمیسیون و صحن با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موافق بوده و از طرف دولت در موافقت سخن گفته‌اند گفت: در این خصوص با رئیس سازمان انرژی اتمی صحبت کردم.

وی افزود: عمده مباحث سخنگوی سازمان انرژی اتمی در کمیسیون در خصوص مسائل فنی بوده و به حق هم اشاره کردند که برخلاف شایعات و تهمت های بی اساسی که زده می شود توانایی ایران در بعد فنی بسیار بالاست.

وی ادامه داد: در بحث سیاسی نیز نماینده دولت در جلسه علنی به صراحت مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده اند. همچنین سازمان انرژی اتمی در انتهای مهرماه در نامه ای سری به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن برشمردن توانایی های فنی این سازمان در بعد سیاسی به صراحت اعلام کرده است که با توجه به جمیع جهات از هرگونه اقدام تقنینی جدید خودداری شود.

ربیعی گفت: شاید مناسبات مجلس به گونه ای است که تعدادی از نمایندگان به برخی از نامه ها دسترسی ندارند اما انتظار می رود حداقل اگر بنا به هر دلیلی مذاکرات صحن علنی را نمی توانند دنبال کنند مشروح مذاکرات را مطالعه کنند. نماینده دولت در جریان تصویب این طرح در صحن علنی به مخالفت پرداخته و صداوسیما نیز مذاکرات پخش شده است و این موضوع قابل تشکیک نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان‌ آسیا گفت: شنبه امیدوار هستیم که مردم ما طعم پیروزی را بکشند. البته پرسپولیس اسم پیروزی را با خودش داشت.

وی افزود: من با ملاحظه بازی‌هایی که در بازی‌های قبلی به نظرم رقیب پرسپولیس خط دفاعی متزلزلی دارد. این تیم خط حمله خوبی دارد ولی خط دفاعی متزلزلی دارد و پرسپولیس می‌تواند از این فرصت استفاده کنند و خط دفاعی آنها را بشکافد. ما قطعاً صاحب گل خواهیم شد باید سعی کنیم گل نخوریم. از خدا می‌خواهیم پرسپولیس پیروز شود و مردم ما هم از هر پیروزی خوشحال خواهد شد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول