اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت کاهش یافت

به علت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام در آمریکا و ادامه نگرانی سرمایه گذاران در مورد کم شدن تقاضا برای سوخت، قیمت نفت به 50.56 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، به علت افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام در آمریکا و ادامه نگرانی سرمایه گذاران در مورد کم شدن تقاضا برای سوخت در بحبوحه محدودیت های بیشتر قرنطینگی در اروپا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 20 سنت کاهش 50.56 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت کاهش 47.46 دلار معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «پس از موسسه آمریکن پترولیوم از دومین هفته متوالی افزایشی ذخایر نفت آمریکا خبر داد، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.»

بر اساس گزارش موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 11 دسامبر 2 میلیون بشکه افزایش یافت و به حدود 495 میلیون بشکه رسید.

آمارهای رسمی در ساعات پایانی امروز توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد عرضه واکسن در ماه جاری برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا، به سرعت ضربه ایی که به تقاضا برای نفت خورده شده است را جبران نمی کند.

IEA با اشاره به کم شدن مسافرت های هوایی و به تبع آن کمتر شدن تقاضا برای سوخت جت، برآورد خود از تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی را 50 هزار بشکه در روز و برای سال آینده 170 هزار بشکه در روز کاهش داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول