اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دورهمی یلدایی‌مان را پس از شکست کرونا برپا کنیم

عضو هیأت علمی گروه بیماری‌های کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرگونه ایجاد تجمع در شب یلدا برای تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان خطرآفرین است و نباید خوشی یک شبمان منجر به پشیمانی ابدی‌ تا آخر عمر شود.

دورهمی یلدایی‌مان را پس از شکست کرونا برپا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، بهاره ایمانی با اشاره به اینکه علائم کرونا در کودکان متفاوت‌تر از بزرگسالان بوده و ممکن است که باعث سردرگمی والدین شود، اظهار کرد: به والدین توصیه می‌شود در صورت وجود هرگونه علائم مشکوک در کودکان با پزشک مشورت شود و تأکید بسیار داریم که تأخیری در این خصوص از سوی پدر و مادر صورت نگیرد، زیرا ممکن است که سلامت فرزندشان را به‌خطر بیندازد.

متخصص کودکان و نوزادان اضافه کرد: با توجه به اینکه خطر کرونا هنوز وجود دارد و ما بزرگترها(پدر و مادر) به‌عنوان والدین باید الگوی کودکان باشیم، مهم‌ترین وظیفه‌مان در این شرایط بحرانی حفظ امنیت و سلامت کودکانمان است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های این روزها برپایی دورهمی شب یلدا است، خاطرنشان کرد: هرگونه ایجاد تجمعی در این شب برای تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان خطرآفرین است و نباید در شرایط بحرانی کرونایی کاری بکنیم که خوشی یک شبمان منجر به پشیمانی ابدی‌ تا آخر عمر شود.

ایمانی بیان کرد: توصیه‌مان این است که امسال شب یلدا را به‌صورت مجازی جشن بگیریم و محفل حضوری‌مان را فقط با خانواده خودمان برپا کنیم و می‌توانیم با تماس صوتی یا تصویری از طریق فضای مجازی دور هم جمع شویم و با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرایط بسیار سخت و متفاوتی را در مناسبت‌های مختلف سال 99 تجربه کرده‌ایم و یکی از مناسبت‌های پیش‌رو هم شب یلدا است، تصریح کرد: شب یلدا آئین و رسوم خاص خودش را دارد که متأسفانه امسال به جهت شیوع ویروس کرونا امکان برپایی محافل دورهمی شب یلدا وجود ندارد.

وی تأکید کرد: به امید خدا در سال آینده و با شکست ویروس کرونا دوباره یلدایمان را در کنار هم جشن خواهیم گرفت و از خاطرات شیرین مبارزه  با ویروس کرونا و شکست این ویروس منحوس و همچنین نقش خودمان در همکاری مؤثر با خادمان حوزه سلامت خواهیم گفت.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول