اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

پرسش و پاسخ استاد با دانشجو از تقلب در پایان نامه جلوگیری می کند

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه تخلف علمی دانشجویان کاهش یافته است، گفت: پرسش و پاسخ اساتید با دانشجو یان در جمع آوری اطلاعات تولید مقالات علمی از تقلب درپایان نامه جلوگیری می کند.

پرسش و پاسخ استاد با دانشجو  از تقلب در پایان نامه جلوگیری می کند

امیرحسین بهروز دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه  موضوعات پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با حساسیت و نظارت انتخاب و معرفی می شود، گفت: دانشگاه پیام نور با ایجاد راهکارهایی، امکان تقلب در پایان نامه های دانشجویی این دانشگاه را به حداقل رسانده است. در مرحله اول تمامی موضوعات پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سامانه همانندجو وزارت علوم بررسی شده و درصد تطبیق پذیری موضوعات پایان نامه ها نسبت به سال های گذشته سنجیده می شود و چنانچه شباهت بسیار زیادی بین موضوعات وجود داشته باشد، امکان تحقیق برای دانشجو در موضوع مورد نظر وجود نخواهد داشت.

بهروز تصریح کرد: در دومین گام، تعامل اساتید دانشگاه با دانشجویان به شکل مستمر است به طوری که تمامی اساتید با دقت بسیار و اشراف بر موضوع پایان نامه، تحقیق دانشجویان را بررسی می کنند و پرسش و پاسخ در خصوص جمع‌آوری اطلاعات و نحوه پژوهش از موارد مهمی است که به اساتید تاکید شده و همچنان رعایت می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط و ضوابط موجود در دانشگاه پیام نور، امکان رایزنی دانشجو با مجموعه های بیرون از دانشگاه برای نوشتن تحقیق وجود ندارد چرا که دانشجو موظف به پاسخگویی خواهد بود و وجود هرگونه شبهه در این خصوص با برخورد اساتید مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول