اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهره‌وری در استان‌ها را نمی‌توان معطل برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی کرد

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: امر بهره‌وری در استان‌ها را نمی‌توان معطل برنامه‌های دستگاه‌های اجرا کرد و باید مجموعه اجرایی کشور با پویایی برای تحقق اجرای برنامه‌ها در قالب بهره‌وری گام بردارند.

بهره‌وری در استان‌ها را نمی‌توان معطل برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه پهلوانی ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان که در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بهره‌وری در بخش استانی از اواسط سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و اجرای این طرح مبتنی بر برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: امر بهره‌وری در استان‌ها را نمی‌توان معطل برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی کرد و باید مجموعه اجرایی کشور با پویایی برای تحقق اجرای برنامه‌ها در قالب بهره‌وری گام بردارند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان کرد: اقداماتی در بحث بهره‌وری در استان سمنان انجام شده است که باید این روند کارشناسی‌تر ادامه یابد.

پهلوانی افزود: استان‌ها خط مقدم اجرای طرح‌های بهره‌وری هستند و در کنار توجه به نظارت به‌صورت کشوری، استان‌ها هم باید در ارتباط با این موضوع در تلاش باشند.

وی گفت: بهره‌وری مسأله‌ای اقتصادی نیست؛ بلکه در اجرای این طرح مسائل اجتماعی، فرهنگی و ... هم لحاظ شده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران بیان کرد: هدف اصلی در اجرای بهره‌وری در ساختار اداری کشور، افزایش پویایی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و تحقق برنامه‌های کلان کشور است.

پهلوانی اظهار کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی کشور پویا شوند، کیفیت کار بخش خصوصی هم افزایش می‌یابد.

نظام بهره‌وری در ساختار اداری کشور؛ نیازمند اصلاح قوانین

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان نیز گفت: اجرای دقیق نظام بهره‌وری در ساختار اداری کشور نیازمند اصلاح قوانین کلی و استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و متخصص در انجام امور است.

وی افزود: از اجرای طرح‌های کاربردی برای بهره‌وری نیروی انسانی و نظام اداری استقبال می‌کنیم؛ اما برای اجرای این طرح باید به زیرساخت و فرایند انجام امور هم توجه داشت.

استاندار سمنان عنوان کرد: هدف نهایی نظام بهره‌وری در کشور، افزایش کیفیت در خدمات‌رسانی به آحاد جامعه است و باید با به کار گماردن نیروهای متخصص و خلاق برای اجرای این طرح مهم اقدام کرد.

آشناگر افزود: اقدامات خوبی برای اجرای نظام بهره‌وری در استان سمنان در حال انجام است و این رویه مثبت و ارزشمند ادامه یابد.

وی اظهار کرد: به‌طور قطع، بهره‌وری بدون توجه به مسائل زیرساختی و اصلاح قوانین در کشور اجرا نخواهد شد و باید این رویه کارشناسی را با رفع مشکلات مختلف از دیدگاه نظری به رویه عملیاتی تبدیل کرد.

طرح بهره‌وری در استان سمنان در گام اجرا

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز بیان کرد: صدور احکام اعضای کمیته بهره‌وری استان سمنان بر اساس چارچوب‌های تعیین شده در دستور کار بوده و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای اجرایی این رویکرد ارزشمند برای توسعه استان در حال تبیین است.

وی افزود: مطالعاتی از سال‌های گذشته برای اجرای طرح بهره‌وری در استان سمنان انجام شد و بخشی از شاخص‌های این موضوع تعریف و در گام اجرائی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بیان کرد: بخشی از طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای استان سمنان در سال‌های گذشته با موضوع بهره‌وری تأمین اعتبار و در گام اجرائی قرار گرفت.

مالکی گفت: طرح‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و برنامه محور بودن، می‌تواند روند اشتغال پایدار در استان سمنان را هموار کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول