اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضرورت تشکیل کارگروه قانونی ساماندهی روزبازارها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بر ضرورت تشکیل کارگروه قانونی ساماندهی روزبازارها با محوریت شهرداری قم تأکید کرد.

ضرورت تشکیل کارگروه قانونی ساماندهی روزبازارها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهرداد غضنفری که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به ضرورت ساماندهی روزبازارها بویژه در دوران شیوع کرونا بیان داشت: قانون در این زمینه به تشکیل کارگروهی با محوریت شهرداری و حضور برخی نهادها مانند اصناف، صمت، جهاد کشاورزی و برخی دیگر از دستگاه های ذی ربط تصریح دارد که تشکیل و مداومت بر برگزاری این کارگروه می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل و فصل کند.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این نشست با بیان این که بخشی از ساماندهی بازارروزهای قم انجام شده است اظهار کرد: تلاش شهرداری قم بر این بوده که حتی با اجاره برخی زمین های مناسب، طرح جامع ساماندهی بازارروزها را پیگیری و دنبال کند.

سید امیر سامع افزود: البته همچنان در مناطقی مانند منطقه دو و شش شهرداری و همچنین بخش هایی مانند پردیسان، جمکران و شهرک انسجام به واگذاری موقت برخی زمین ها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان برای تداوم این ساماندهی نیاز است.

وی با تصریح بر این که وضعیت روزبازارهای قم از بسیاری دیگر از شهرها مطلوب تر است خاطر نشان کرد: مشخصات افراد فعال در همه روزبازارهای قم در سامانه ها ثبت و تخلّفات احتمالی آنان قابل پیگیری است.

سامع با اشاره به این که مأموران بهداشت و نیروی انتظامی به عنوان ضابطان قانونی می توانند نظارت و إعمال قانون را در این مراکز انجام دهند بیان داشت: ناظران شهرداری هم حداکثر تلاش خود را دارند تا از عرضه مواد فلّه ای در روزبازارها جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این نشست بر لزوم فعالیت روزبازارها در شرایط زرد و نارنجی کرونایی بر اساس شیوه نامه های خاص بهداشتی تأکید و اظهار کرد: بر اساس تصمیم گرفته شده در استان، فعالیت روزبازارها در شرایط قرمز کرونایی ممنوع است.

محسن اروجی اضافه کرد: به نظر می رسد همزمان باید دو فعالیت شامل ساماندهی همه روزبازارهای قم توسط شهرداری و همچنین تشدید نظارت توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم در این موضوع به مرحله اجرا درآید.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم هم درباره این موضوع اذعان کرد: امکان دستور قضایی در این زمینه بر اساس گزارش های تخصصی مرکز بهداشت و شهرداری وجود دارد.

روح الله مسلم خانی افزود: طرح همزمان ساماندهی و نظارت بر روزبازارها همراه با إعمال قانون می تواند به حل و فصل این موضوع بینجامد.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول