اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

2 تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای قلیان و سراب قامیش در حال احداث است

مدیر امور آبفا سنندج گفت: در حال حاضر دو تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای قلیان و سراب قامیش این شهرستان در دست ساخت است.

2 تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای قلیان و سراب قامیش در حال احداث است

مازیار سهراب نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج اظهار کرد: عملیات اجرایی تصفیه­خانه فاضلاب روستای قلیان از سال 96 آغاز شده و هم اکنون دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی افزود: قرارداد اولیه این پروژه بالغ بر 22 میلیارد ریال بود که صرف اجرای 70 درصد ابنیه و خط فاضلاب تصفیه خانه و حدود 400 متر شبکه فاضلاب داخل روستای قلیان شد و قرارداد دوم که سالجاری منعقد شد نیز، بالغ بر  29 میلیارد و 250 میلیون ریال برای تکمیل تأسیسات برقی، ابنیه، شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب و محوطه سازی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با صرف اعتبار یاد شده و تکمیل پروژه‌ها پیش بینی می­شود در سال  1400 به مرحله بهره‌برداری برسند.

مدیر امور آبفا سنندج با بیان اینکه جمعیت روستای قلیان در حال حاضر سه هزار و 500 نفر است، هدف از اجرای این پروژه را تصفیه فاضلاب و جلوگیری از شیوع بیماری و آلوده نشدن باغات مسیر فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به داخل رودخانه عنوان کرد و افزود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 12 هزار و 600 متر مربع ساخته می­شود.

سهراب‌نژاد در خصوص عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای سراب قامیش هم گفت: عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه از سال 98 آغاز شده که در حال حاضر با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع در حال ساخت است.

وی خاطر نشان کرد: برای ساخت این تصفیه خانه قراردادی با مبلغ 39 میلیارد و 400 میلیون ریال با پیمانکار منعقد شده است که این میزان اعتبار برای پکیج تصفیه خانه، ساختمان اداری، تهیه و خرید تجهیزات مکانیکی و برقی و کنترل ابزار دقیق، نصب و راه­اندازی تجهیزات، محوطه سازی و غیره در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر حسین­آباد نیز در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع ساخته شده که در سال 97 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون فعال است.

مدیر امور آبفا سنندج در ادامه در خصوص ایجاد تصفیه خانه‌های آب روستایی هم به پروژه تصفیه خانه آب روستای قلیان که در هفته دولت امسال با حضور نمایندگان مردم در مجلس، استاندار و سایر مسئولان به بهره‌برداری رسید اشاره کرد و افزود: برای احداث این تصفیه­خانه بالغ بر 34 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی به اهداف اجرای پروژه تصفیه خانه آب روستای قلیان با توجه به رشد روز افزون جمعیت این روستا  در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: تامین آب آشامیدنی سالم برای اهالی و تسهیل در امر آبرسانی به روستای قلیان از مهمترین اهداف پروژه مذکور بوده است.  

انتهای پیام/2330/72

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول