اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ترامپ می‌خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد/ سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات‌ها هم اجرا خواهد شد

سخنگوی اسبق وزارت خارجه گفت: ترک کاخ سفید برای ترامپ کار دشواری است و از این رو می‌خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد.

ترامپ می‌خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد/ سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات‌ها هم اجرا خواهد شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو گفت‌وگویی با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی اسبق وزارت خارجه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ترامپ می‌خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد

ترک کاخ سفید برای ترامپ  کار دشواری است و از این رو می‌خواهد شرایط را با پیچیدگی بیشتر تحویل بایدن دهد.

از این رو به نظر می رسد به دنبال این است که از همین فرصت کوتاه باقیمانده تا پایان حضورش در کاخ سفید حداکثر استفاده را ببرد و تنش و پیچیدگی‌ها در غرب آسیا را افزایش دهد.

نزدیکی ترکیه به روسیه معادلات آمریکایی‌ها را خواهد داد

ممکن است سیاست کلی آمریکا در قبال قدرت روزافزون روس‌ها در منطقه و جذب کشور‌هایی مانند ترکیه برای آمریکایی‌ها خیلی سخت و غیرقابل باور باشد.

اگر قرار باشد ترکیه و اردوغان به روسیه نزدیک شوند معادلات آمریکایی‌ها اعم از جمهوری خواه یا دموکرات را در منطقه تغییر دهد.

سیاست تحریم ترکیه توسط دموکرات‌ها هم اجرا خواهد شد

ممکن است حتی این سیاست از مسیر‌ها یا روش‌های دیگری توسط دموکرات‌ها و بایدن نیز دنبال شود تا بدین ترتیب ایالات متحده فارغ از جمهوری خواه و دموکرات حضور خود را در منطقه محکم‌تر کند و از کشور‌های منطقه در جهت تثبیت و تحکیم سیاست‌های آمریکایی به نفع خود استفاده کند.

کشور‌های منطقه باید بدانند در منطقه‌ای قرار دارند که قدرتمند و تاثیرگذار هستند و باید این پتانسیل را به سمت همکاری‌های منطقه‌ای و تبدیل منطقه به یک اهرم قدرت پیش ببرند تا جلوی تحرکات سیاسی ابرقدرت‌ها گرفته شود و از سوی دیگر به منطقه خود در جهت ثبات، امنیت و رشد و توسعه کمک کنند.

جهان در حال حرکت به سمت چند قطبی شدن است

جهانی که آمریکا می‌خواست به سمت تک قطبی ببرد در حال رفتن به سمت چند قطبی در آینده خواهد بود.

لازمه این اتفاق و قرار گرفتن در این فضا همکاری‌های منطقه‌ای است که می‌تواند بسیار موثر باشد و هویت تاثیرگذاری به منطقه ببخشد.

تحریم آمریکا علیه ترکیه هشداری جدی برای اردوغان 

اگر تهدیدات را از دید فرصت نگاه کنیم اتفاقا این تحریم‌ها و موضع گیری اخیر آمریکا علیه ترکیه با توجه به تحرکات اخیر ترک‌ها در آذربایجان و شعرخوانی اردوغان شاید هشداری باشد به اینکه بهتر است مسئولان کشور‌های منطقه جهت حرکت خود را به سمت همکاری بیشتر و توسعه امنیت منطقه‌ای ببرند.

تنها در این شرایط است که سایر قدرت‌ها نمی‌توانند به سادگی در منطقه دخالت کنند و به این ترتیب منافع منطقه‌ای با نقش آفرینی کشور‌های منطقه بیش از پیش حفظ خواهد شد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول