اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهم حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی مسافران ۷ درصد است / رشد نامتناسب جمعیت و حمل و نقل عمومی ضعف عمده حوزه حمل ونقل

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: متاسفانه با توجه به درصد پایین سهم حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی مسافران علت این امر را می‌توان در عدم حمایت از این بخش همچنین رشد نامتناسب جمعیت و حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

سهم حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی مسافران ۷ درصد است / رشد نامتناسب جمعیت و حمل و نقل عمومی ضعف عمده حوزه حمل ونقل

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  فریدون بابایی‌اقدم اظهار داشت: با توجه به آمارهای دریافتی در ۲۴ ساعت اخیر ۳۰۰ هزار تردد ثبت شده و از این میزان تنها هفت درصد آن مربوط  به حمل و نقل عمومی است و ۹۳ درصد از این میزان مربوط به خودروهای شخصی است.

وی با بیان اینکه طی دهه اخیر در مرکز شهر چندین طرح برای کاهش ترافیک پیاده شده است، افزود: مسیر دوچرخه‌سواری، اتوبوس‌های بی. آر. تی و در کنار این موارد افزایش توسعه شهرسازی در این محل‌ها نیز باعث افزایش میزان تردد در این مکان‌ها شده است.

بابایی‌اقدم در ادامه با بیان اینکه از میان هر ۲۰ هزار تردد، تنها ۲ هزار تردد مختص بخش اتوبوسرانی است، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی می‌توان به عدم نوسازی این دو بخش اشاره کرد و گفت: بدهی‌های سنگین سازمان حمل و نقل اتوبوسرانی به تامین اجتماعی و دارایی نیز موجب ایجاد اختلال در مسیر موضوعات مالی این بخش شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تعهدات خود در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایبند نیست، تصریح کرد: اتوبوس‌های موجود از کیفیت نامطلوبی برخوردار است و شهرداری بیش از حد توان و تعهدات خود در این بخش‌ها هزینه کرده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی به جهت کنترل پاندومی کووید ۱۹ داشت: این محدودیت‌ها باعث شده تا سفرهای درون‌شهری به‌صورت فشرده در طول روز در سطح شهر صورت گرفته و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شهرداری برای تکمیل خطوط قطار شهری ادامه داد: امروز راه‌اندازی یک کیلومتر از مسیر قطار شهری ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه‌بر است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل خط دو و سه مترو ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه لازم است و با توجه به نوسانات ارزی موجب شده تا پروژه قطار شهری به سختی پیش برود.

بابایی‌اقدم گفت: تا امروز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه کردیم که به این جهت شورا در نظر دارد در آینده برای فاز یک خط دو، فاز دو خط سه زمان بیشتری صرف کرده و به پیشنهادات ارائه شده توسط اعضا شورا در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد.

فریدون بابایی‌اقدم با اشاره به هزینه‌های گزاف برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی متذکر شد: از طرفی نیمی از این تعهدات مربوط به دولت است و این را قاطعانه می‌گوییم که شهرداری طی هفت سال گذشته بیش از سهم خود در این مورد هزینه کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: با وجود مشکلات موجود اما اگر همراهی شهروندان نباشد این مشکلات در میان برداشته نخواهد شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول