اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای طرح از آبخیز تا جالیز در استان فارس

بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان فارس برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و اشتغال روستائیان با عنوان طرح آبخیز تا جالیز، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

اجرای طرح از آبخیز تا جالیز در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان سازمان بسیج سازندگی استان فارس، جهاد کشاورزی استان فارس و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در جهاد کشاورزی استان فارس به امضا رسید.

وحدت رویه در محرومیت زدایی بین سه دستگاه جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق محروم روستایی جهت ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان با ایجاد توسعه زیر ساخت های کشاورزی و اشتغال و تقویت منابع خرد آبی در این مناطق توسط استفاده از ظرفیت هر دستگاه از جمله اهداف این انعقاد این تفاهم نامه است.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: طرح جامع محرومیت زدایی در  سطح استان فارس برای اولین بار در حوزه توسعه زیر ساخت های آب کشاورزی طرح از آبخیز تا جالیز در قالب یک زنجیره ارزش  «اجرای طرح آبخیزداری بالادست قنوات»، «مرمت و بازسازی قنوات»، «ایجاد خط لوله انتقال آب»، «احداث استخر ذخیره آب» بین سه دستگاه سازمان بسیج سازندگی استان فارس، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و جهاد کشاورزی استان فارس در روز جهانی خاک منعقد شد.

اسماعیل قزل سفلی با بیان این که بسیج سازندگی در چهارچوب طرح جامع محرومیت‌زدایی در حوزه آب، راه و مسکن محرومین در کنار مردم روستاهای استان فارس است، گفت: همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان در جهت رفع محرومیت و کمک به اقتصاد روستاها با توجه به ظرفیت های بی بدیل کشاورزی در استان فارس از جمله اولویت های بسیج سازندگی می باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه که مسئولین جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس حضور داشتند، درباره نحوه تعامل و اجرای این تفاهم نامه بحث و بررسی های لازم انجام شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول