اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

قرارداد طرح جامع شهر کرمان تا یک ماه آینده منعقد می‌شود/وجود 3 هزار کوچه خاکی در بم

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه طرح جامع کرمان با توجه به جمعیت آن باید بازنگری شود، گفت: طرح جامع شهر کرمان تخصیص اعتبار شده و قرارداد آن طی یک ماه آینده منعقد می‌شود.

قرارداد طرح جامع شهر کرمان تا یک ماه آینده منعقد می‌شود/وجود 3 هزار کوچه خاکی در بم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حاجی‌زاده عصر امروز در ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان مساحت بافت‌های فرسوده استان کرمان را 6 هزار و 200هکتار عنوان کرد و گفت: 9.2 درصد از مساحت شهرهای استان بافت‌های فرسوده هستند که جمعیتی بالغ بر 454 هزار نفر را در خود جای داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در مجموع580 هزار نفر از جمعیت شهری استان کرمان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

وی همچنین از تصویب 21 محله هدف بازآفرینی شهری در استان کرمان نام برد و ابراز داشت: طی سال‌های گذشته 3 هزار و 500 تن قیر رایگان در شهرهای مختلف استان تامین و همچنین مبلغی به صورت ریالی به شهرداری‌ها واگذار شده است.

3 هزار کوچه شهر بم خاکی است

هادی شهسوارپور فرماندار بم به مشکلات این شهرستان پس از زلزله سال 82 و مسئله آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی شهر بم و بروات اشاره داشت و عنوان کرد: 3 هزار کوچه و 3 میلیون و 200 هزار مترمربع در شهر بم و 280 هزار مترمربع در شهر بروات کوچه خاکی داریم.

وی همچنین لزوم اجرای طرح تفصیلی بم را یادآور شد و گفت: باغ شهر بم ثبت میراث جهانی است، لذا باید در موعد مناسب چاره‌اندیشی برای طرح تفصیلی بم صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از تخریب باغ شهر بم، زمین‌هایی برای توسعه شهر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وجود 1500 هکتار بافت فرسوده در شهر کرمان

علی بابایی فرماندار کرمان با بیان اینکه یک‌هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در شهر کرمان داریم که 40 هکتار آن بافت تاریخی هستند، بیان داشت: مناطق پامنار، فیروزآباد، شهرک صنعتی، صیاد شیرازی و الله‌آباد به عنوان مناطق هدف بازآفرینی شهری کرمان هستند.

وی بیان داشت: با وجود اقدامات صورت گرفته طی سال‌های گذشته در بافت فرسوده کرمان و 50 میلیارد تومان هزینه‌کرد از جمله جدول‌گذاری، پارک‌ها و زیرسازی و آسفالت، کفسازی و غیره، اما این اقدامات در بافت فرسوده اصلا به چشم نمی‌آید.

بابایی افزود: در شهر کرمان مهاجرت جدی از سمت شرق به غرب در حال انجام است و روزانه یک میلیون و 200 هزار سفر درون شهری در کرمان داریم.

وی تعدد ابنیه تاریخی در بافت فرسوده کرمان و جرائم آنها را از مشکلات و دلایل ساکن شدن مردم در مناطق حاشیه و شهرک‌ها دانست.

علی زینی‌وند استاندار کرمان اظهار کرد: هر چه طرح تفصلیی بم را به تاخیر بیندازیم، باغ‌های این شهر از بین می‌روند.

استاندار کرمان تصریح کرد: در صورتجلسه‌ای که تنظیم می‌شود مخصوصا در شهر کرمان و جاهایی که مناطق حاشیه‌ای در محدوده هستند فرمانداران ستاد بازآفرینی تشکیل بدهند و تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: بعضی از ساکنان این مناطق سوداگر هستند باید به شدت با آنها برخورد شود، بعضی از سر ناچاری در این مناطق سکونت دارند که باید کمک‌شان کرد و شهرداری امکانات در اختیارشان قرار دهد، املاک زیادی در این شهر وجود دارد که باید ساماندهی کنیم.

تمام مناطق حاشیه شهر کرمان باید فریز شوند

زینی‌وند عنوان کرد: مصوب شود در شهر کرمان تمام مناطق حاشیه با هر شیوه‌ای که می‌شود فریز شوند، بنابراین فرماندار و شهردار موظفند محدوده حاشیه شهر کرمان را فریز کنند و تا دو هفته آینده که برای بازدید می‌رویم این کار انجام شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهر بم باید از اسم کوچه‌های خاکی در آید. دستگاه‌ها اگر تعلل می‌کنند باید با آنها برخورد شود. طرح تفصیلی و جامع شهر بم هرچه سریعتر باید آماده شود.

استاندار کرمان گفت: در بحث املاک بررسی شود در فرآیند استانی به سرعت کار انجام شود و شهرداری و راه و شهرسازی در این زمینه پیگیر باشند.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: جمعیت قابل توجهی در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند که عمد‌ه‌ترین مشکل آنها مسکن است.

1500 مددجوی کرمان خانه ندارند

وی ادامه داد: یک‌هزار و 500 خانوار از مددجویان کمیته امداد در شهر کرمان خانه ندارند که 80 درصد آنها توسط زن خانواده سرپرستی می‌شود.

فرزانه صادق‌مالواجد معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طرح جامع کرمان با توجه به جمعیت آن باید بازنگری شود، یک سال تلاش کردیم الان طرح جامع شهر کرمان تخصیص اعتبار شده و قرارداد آن طی یک ماه آینده منعقد می‌شود.

وی افزود: حریم شهر کرمان مشکلات کمتر از حاشیه ندارد، پهنه‌بندی حریم در کرمان را ببنید؛ بعضی سکونتگاه‌های غیررسمی در حریم هم هستند و باید در پهنه‌بندی حریم دیده شوند، نه اینکه جزو حریم قرار گیرند بلکه سلسله مراتب شبکه معابر و توانمندسازی و نوع خدمات در آنها دیده شود.

صادق‌مالواجد با بیان اینکه بازدید از شهرک صنعتی اسفناک بود، عنوان کرد: در شهر کرمان و بیش از 40 سال چنین جایی در محدوده شهر کرمان برای هیچ کدام از ما درست نیست و قصور صورت گرفته در همه دوره‌هاست.

وی با بیان اینکه قرارداد طرح جامع کرمان یک ماه آینده منعقد می‌شود، تأکید کرد: قطعا باید کمک کنیم که ساماندهی شود، چون اصلا در شان کرمان و ایران نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هیچ نگرانی برای تامین اعتبار طرح تفصیلی بم وجود ندارد، ساماندهی مناطق ناکارآمد هم در این طرح دیده خواهد شد و قرارداد طرح تفصیلی ویژه بم یک ماه آینده منعقد می‌شود.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول