اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تقدیر فلسطین از موضع اندونزی در رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس تشکیلات خودگردان در تماس تلفنی با رئیس جمهور اندونزی از مواضع او در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

تقدیر فلسطین از موضع اندونزی در رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی تازه‌ترین تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان در این گفت‌‌وگوی تلفنی، مواضع اندونزی در حمایت از حقوق فلسطینیان را ارج نهاد و گفت که فلسطینیان از اینکه اندونزی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد و به تحقق صلح بر اساس راه حل دو دولتی پایبند است، تشکر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، عباس، همچنین مواضع اندونزی در حمایت از آرمان‌های فلسطینی در محافل بین المللی از طریق عضویت در شورای امنیت تقدیر کرد.

رئیس جمهور اندونزی از طرف خود، پایبندی قاطع و اصولی کشورش به مسئله فلسطین را تأیید کرد و گفت: «با وجود تغییرات سریع در خاورمیانه تا زمانی که صلح دائمی و جامعی بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حاصل نشود، اندونزی هیچ اقدامی برای عادی سازی با اسرائیل انجام نمی‌دهد.»

وی افزود: «اندونزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی به تلاش های خود برای حمایت از دستیابی به صلح ادامه خواهد داد و نقش بیشتری در این زمینه ایفا خواهد کرد».

رئیس جمهور اندونزی اظهار داشت که وی به عنوان بخشی از تلاش‌های اندونزی برای حمایت از صلح، «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه این کشور را برای ملاقات با «ریاض المالکی»، همتای فلسطینی خود می‌فرستد.

اندونزی روز سه‌شنبه گزارش برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر انجام مذاکرات با این رژیم برای عادی سازی روابط را تکذیب کرد.

«تیوکو فایز سیا» سخنگوی وزارت خارجه اندونزی گفت: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای برقراری روابط با اسرائیل نداریم. ما به حمایت از فلسطین و آزادسازی آن از اشغالگری پایبند هستیم».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول