اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مدیر بهزیستی آبادان از کار معلق شد

طرح ضربتی جمع آوری نزدیک به ۲۰۰ نفر از معتادان سرگردان در سطح شهرستان آبادان در حالی اجرا شد که به دستور فرماندار ویژه آبادان و بر اساس آنچه کم‌کاری در این حوزه نامیده شد، مدیر بهزیستی شهرستان از کار خود معلق شد.

مدیر بهزیستی آبادان از کار معلق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با ابلاغ ریاست شورای تامین شهرستان آبادان طرح ضربتی جمع آوری نزدیک به ۲۰۰ نفر از معتادین سرگردان در سطح شهرستان آبادان در حالی اجرا شد که به دستور فرماندار ویژه آبادان و بر اساس آنچه کم‌کاری در این حوزه نامیده شد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبادان از کار خود معلق شد.

سید زین العابدین  موسوی فرماندار ویژه آبادان در این خصوص اظهار کرد :در حال بررسی هستیم که اگر در این خصوص  از سوی شهرداری نیز قصوری وجود داشته باشد قطعاً برخوردهای لازم را انجام دهیم. شایان ذکر است این طرح ادامه دار خواهد بود. 

فرماندار آبادان گفت: پس از بازدید میدانی به همراه اعضای شورای تامین در روزهای گذشته از سطح شهر پیرامون وضعیت نامناسب سرگردانی معتادین در اماکن عمومی و معابر، ساعتی پیش طرح ضربتی جمع آوری بیش از ۲۰۰ معتاد از سطح شهرستان آبادان انجام شد.

سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان گفت: در روزهای گذشته و ماه‌های اخیر تماس‌ها و گلایه‌های زیادی از شهروندان، خانواده‌ها و مردم آبادان در خصوص وضعیت نابسامان سرگردانی و اتراق معتادین در سطح معابر و اماکن عمومی شهرستان آبادان وصول شده بود.

وی ادامه داد:بارها در سطح شهر مشاهده کرده بودیم که افراد معتاد در اماکن و معابر پرسه می زنند. در پاساژ ها، مغازه ها و اماکن عمومی و به‌طورکلی در سطح شهر شرایطی را به وجود آورده بودند که هم باعث مختل کردن امنیت شهروندان شده بود و هم خطر آسیب به خودشان و به دیگر شهروندان از نظر انتقال بیماری و سایر مخاطرات  به وجود آورده بودند

وی تشریح کرد:صبح امروز در برنامه‌ای از پیش تعیین شده حدود ۲۰۰ نفر از این افراد با عملیات ضربتی شناسایی و تعقیب و گریز در دستور کار قرار گرفت که با دستگیری این افراد، استقرار آنها در محوطه فرمانده نیروی انتظامی صورت گرفت. آنها دسته بندی شدند. قرار بر این است که امشب آزاد نشوند و در سالن های مشخص تحت نظر اقامت داشته باشند.

رئیس شورای تامین آبادان در این خصوص با تشریح اقدامات آتی پیرامون این افراد گفت: مقرر شده است که در اولین اقدام دانشکده  علوم پزشکی با حضور در این اماکن به انجام تست کرونا و بیمار یابی این افراد اقدام کند تا افراد سالم از بیمار جداسازی شوند و همچنین افرادی که از شهرستان به آبادان آمده اند امشب یا فردا صبح به شهرستان خودشان منتقل شوند.

همچنین با اقدام مشترک دانشکده علوم پزشکی، بهزیستی شهرداری و نظارت دادستانی تفکیک این معتادین را خواهیم داشت. افراد کودک و نوجوان به عنوان معتاد متجاهر به بهزیستی جهت نگهداری معرفی خواهند شد. افراد بیمار به بیمارستان منتقل و آنهایی که نیاز به نقاهتگاه دارند به این اماکن ارجاع خواهد شد. تعدادی از این افراد هم که خانواده دار هستند با اخذ تعهد در اختیار خانواده‌ها قرار خواهند گرفت؛ هر آن کس هم که به عنوان مجرم شناسایی  شده باشد در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد؛ به صورت کلی مقرر است توسط دستگاه‌های متولی برنامه ای مدون جهت ترک اعتیاد آنها در نظر گرفته شود.

موسوی هدف اصلی از این امر را جلوگیری از سرگردانی معتادین در سطح اماکن عمومی و پایین آمدن آمار این افراد در سطح شهر و ایمن سازی زندگی شهروندی عنوان کرد و گفت: افراد دستگیر شده امشب با ۵ دستگاه اتوبوس به سالن‌های مشخص منتقل می‌شوند. متولی این امر بهزیستی و شهرداری می‌باشد که تا الان اداره بهزیستی اقدام عاجلی انجام نداده و با اینکه بارها جلساتی در این خصوص گرفته شد ولی ما خروجی خاصی از برنامه‌های این اداره ندیدیم. کاری هم که الان مشاهده می کنید با دستور شورای تامین انجام شده‌است. امروز به خاطر عدم توفیق در اقدامات انجام شده رئیس اداره بهزیستی آبادان معلق شد. در حال بررسی هستیم اگر در شهرداری آبادان هم قصوراتی در این مورد وجود داشته باشد قطعاً برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول