اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معلول لنده‌ای در آزمون مردانگی «طلا» گرفت

جوان معلول ۲۵ ساله شهرستان لنده و معلول از ناحیه دست کاری جوانمردانه انجام داد.

معلول لنده‌ای در آزمون مردانگی «طلا» گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده ؛ امید حاجت جوان ۲۵ساله شهرستان لنده و معلول از ناحیه دست که یک قطعه طلا را در خیابان پیدا کرد در گفت‌وگو با فارس گفت: در یکی از کوچه ها نزدیک خانه در حال عبور بودم که متوجه یک قطعه طلا شدم.

حاجت گفت: از اهالی آن خیابان سوال پرسیدم ولی از این ماجرا خبر نداشتند حدود سه هفته این طلا نزد من بود و با توجه به اعتمادی که به بهزیستی شهرستان لنده داشتم برای پیدا کردن صاحب اصلی این قطعه طلا از این اداره کمک گرفتم.

امیدحاجت با بیان این که در آزمون الهی قرار گرفته بودم گفت: با پیدا شدن صاحب اصلی بار سنگینی از دوشم برداشته شد و در این آزمون سربلند بیرون آمدم.

وی در مورد انگیزه خود از بازگرداندن طلا به صاحب اصلی آن اظهار داشت: این طلا متعلق به من نبود و از مال حرام و عواقب آن می‌ترسم و با خود گفتم باید به صاحبش برگردانم.

وی افزود: با توجه به وضعیت مالی ضعیف و بیماری که دارم لحظه‌ای وسوسه نشدم و دستم نلرزید و پیش خود گفتم این حق الناس است و صاحب این طلا حتما ناراحت و نگران است و من می‌توانم دل این خانواده را شاد کنم.


 رئیس اداره بهزیستی لنده در این باره اظهار داشت: چقدر بزرگ هستند انسان هایی که علی رغم نیازمندی مالی حاضر به تعدی به مال دیگران نیستند و خود را در مقابل اموال و دارایی دیگران مسئول می دانند و همواره خود را در مقابل خداوند و وجدان خود مورد آزمایش می بینند.

زکی‌نژاد افزود: امید حاجت نمونه ای است از افرادی که محصول تربیت صحیح در خانواده‌ای صالح که هر از چندگاهی مثل ستاره ای می‌درخشند تا در این تاریکی و ظلمت اقتصادی و فقر و بیکاری راه و مسیر درست را به ما نشان دهند.

وی گفت: من به نوبه خودم هم از این جوان بخاطر کار زیبا در برگرداندن قطعه ارزشمند به دست صاحبش و هم از خانواده وی به خاطر تربیت صحیح عرض تشکر دارم. 

به گزارش فارس ؛ این قطعه طلا ۱۸ گرم بوده است که از سوی بهزیستی و صاحب طلا هدیه‌ای به این جوان اهدا شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول