اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در صنعاء: سکوت ملت‌ها به محاصره ظالمانه مردم یمن ادامه نخواهد داشت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء ادامه محاصره مردم یمن توسط متجاوزان به رهبری آمریکا را جنایت جنگی خواند و عنوان کرد: سکوت ملت‌ها نسبت به این محاصره ظالمانه، ادامه نخواهد داشت.

سفیر ایران در صنعاء: سکوت ملت‌ها به محاصره ظالمانه مردم یمن ادامه نخواهد داشت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء امشب (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: ادامه محاصره توسط متجاوزان به رهبری آمریکا ضد مردم یمن، جنایت جنگی است که براساس قوانین بین‌المللی و حقوق بشری باید مورد پیگرد قرار گیرد.

وی افزود: سکوت ملت‌ها نسبت به این محاصره ظالمانه ضد مردم یمن، ادامه نخواهد داشت.

 

 

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله نیز دیروز در صفحه توئیتر خود از سکوت سازمان ملل در قبال محاصره یمن انتقاد کرد و نوشت: ادامه محاصره و بستن فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندر الحدیده جنایتی است که سازمان ملل با فراهم کردن زمینه برای ادامه تجاوز و جنایت قوای متجاوز در حق تمام ملت یمن، در آن شریک است.

عربستان سعودی در رأس ائتلافی عربی و تحت حمایت آمریکا، ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، خسارات فراوان به زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار منجر شده است.

مقامات سعودی تاکنون چندین بار از تصمیم برای ایجاد آتش‌بس در یمن خبر داده‌اند؛ اما هیچ گاه از شدت حملات خود به یمن نکاسته و اقدامی برای کاهش یا رفع محاصره همه جانبه آن نکردند و در مواردی با بهره‌برداری از تاکتیک آتش‌بس بر حملات خود افزوده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول