اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اجرای طرح توسعه تولید آرتمیا در میاندوآب

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: طرح تولید آرتمیا درمجتمع آبزی پروری فسندوز میاندوآب توسعه می یابد.

اجرای طرح توسعه تولید آرتمیا در میاندوآب

محمد باقر قریشی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ‌‌۲۰۰هکتار از مجتمع ۲ هزار هکتاری فسندوز میاندوآب به منظور پرورش آرتمیا تخصیص یافته و در سال های آینده به کل مجتمع تعمیم داده می شود.

وی با بیان اینکه طرح تولید آرتمیا درمجتمع آبزی پروری فسندوز میاندوآب توسعه می یابد، افزود: این مجتمع برای پرورش ماهیان گرمابی ایجاد شده بود که به علت خشکسالی و اجرای سیاست های احیای دریاچه ارومیه در سالیان گذشته متوقف و از چرخه تولید خارج شده بود که با تمهیداتی که اندیشیده شد پرورش آرتمیا در این مجتمع آغاز و این مجتمع به چرخه تولید باز گشته است.

مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام گرفته، سالانه در هر هتکار از استخر خاکی پرورش آرتمیا در این مجتمع ۱۰۰ کیلو تخم آرتمیا و یک تن نیز بیومست آرتمیا تولید می شود.

قریشی ادامه داد:‌‌ تولید آرتیمیا هیچگونه نیازی به آب شرب و کشاورزی ندارد و با احیای مجتمع شیلات علاوه بر ایجاد اشتغال، در رونق اقتصادی منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول