اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف 243 کیلوگرم مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 243 کیلوگرم مواد مخدر در زنجان خبر داد و گفت: در بازرسی از یک خودرو، 127 کیلوگرم تریاک که در داخل بار خرما جاسازی شده بود، کشف شد.

کشف 243 کیلوگرم مواد مخدر در زنجان

سردار رحیم جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، از کشف 127 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی خبر داد و اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران پلیس مشخص شد، فردی قرار است مقادیری مواد مخدر را از مرزهای شرق به غرب کشور وارد و توزیع کند که شناسایی و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر استان زنجان و اردبیل قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: بلافاصله چهار اکیپ از ماموران عملیات ویژه به محورهای مواصلاتی استان زنجان اعزام شدند و کامیون مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه در بازرسی از خودرو 127 کیلوگرم تریاک که در داخل بار خرما جاسازی شده بود، کشف شد، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و متهم به همراه مواد مکشوفه به مراجع قضائی معرفی شد.

وی همچنین از کشف 116 کیلو گرم انواع مواد مخدر در اقدام اطلاعاتی و عملیاتی مشترک این فرماندهی و پلیس استان‌های گیلان ، آذربایجان شرقی و کردستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان شامل 105 کیلوگرم تریاک، هشت کیلو هروئین و سه کیلو ماده مخدر شیشه است.

کشف قاچاق میلیاردی در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین از شناسایی و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای شهرستان ایجرود خبر داد و گفت: در راستای مقابله با ورود کالای قاچاق، ماموران حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس و مینی بوس مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: مأموران خودروها را متوقف و در بازرسی از آنها سه دستگاه لوازم خانگی، چهار حلقه لاستیک خودرو، ظروف چینی به تعداد 500 پارچه، سه دستگاه سرویس شست و شوی شیشه شیر بچه، 62 عدد شیشه شیر بچه، 28 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، تعداد هشت ثوب کاپشن بچگانه و تعداد 20 حلقه لاستیک خودروی خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق را کشف کردند.

سردار جهانبخش گفت: ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بنا بر نظر کارشناسان، 3 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.

وی همچنین از کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال در زنجان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از8 دستگاه خودرو انواع کالاهای قاچاق به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی شهرستان سلطانیه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود:  این طرح با مشارکت  یگان های انتظامی و پلیس های تخصصی شهرستان سلطانیه اجرا  و هشت دستگاه کامیون حامل انواع کالاهای قاچاق شناسایی و متوقف شدند.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها 6 هزار و 960 قطعه مرغ فاقد مجوز حمل و مجوز بهداشتی، 6 هزار 800 کیلو گرم آرد یارانه‌ای، 2 هزار و 500 کیلوگرم چوب جنگلی، 17 تن بذر گندم اصلاح شده، 15 تن خاک معدنی سیلیس فاقد مجوز حمل، دو قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز و قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین از کشف 10 تن چوب قاچاق و بدون مجوز حمل به ارزش 350 میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.

وی با بیان این مطلب که کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را 350 میلیون ریال برآورد کردند گفت: قطع درختان موجب به تاراج بردن منابع طبیعی و تجاوز به حقوق دیگران است و از شهروندان انتظار داریم در صورت کسب اطلاعاتی مبنی بر قطع و قاچاق چوب، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/73005/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول