اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تلاش برای افتتاح 10 ایستگاه جدید مترو تا پایان سال/ دولت از حمل و نقل عمومی حمایت کند

شهردار تهران با اشاره به اینکه ان‌شاءالله تا پایان سال 10 ایستگاه جدید مترو در پایتخت افتتاح خواهد شد، گفت:شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایت از سوی دولت دارند.

تلاش برای افتتاح 10 ایستگاه جدید مترو تا پایان سال/ دولت از حمل و نقل عمومی حمایت کند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح رسمی دو ایستگاه متروی برج میلاد و امیرکبیر که با  حضور مجازی رئیس جمهور و تعدادی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح دو ایستگاه در روز جاری براساس وعده‌ای که جهت افتتاح 12 ایستگاه تا پایان سال داده بودیم است و ان‌شاءالله تا قبل از سال 1400، تعداد 10 ایستگاه دیگر از این 12 ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه متروی برج میلاد و امیرکبیر در دو خط 6 و 7 قرار دارند، گفت: با وجود شرایط تحریم و کرونا، همکاران ما در حوزه حمل و نقل خدمات مناسبی به شهروندان ارائه کرده‌اند و در شرایط تحریم فرصت خوبی برای همکاران من در مترو ایجاد شد از جمله اینکه تجهیزات ایستگاه امیرکبیر کاملاً داخلی طراحی و تولید شده است. 

شهردار تهران ادامه داد: همانطور که وزیر کشور هم اعلام کرد، شهرداری‌ها با مشکل درآمد روبه‌رو هستند و شرایط کرونا سبب کاهش درآمد شهرداری‌ها شده است. 

حناچی بیان داشت: پیش از شروع کرونا، روزانه حدود 5 میلیون سفر از طریق حمل و نقل عمومی پایتخت انجام می‌گرفت و این در حالی است که طی هفته گذشته فقط 520 هزار سفر از طریق مترو انجام شده است. 

وی با بیان اینکه ظرفیت سرویس‌دهی در مترو پیش از شیوع کرونا روزانه 2 میلیون و 200 هزار نفر بوده است، گفت: شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایت از سوی دولت دارند. 

حناچی با بیان اینکه حدو 60 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران در پایتخت مربوط به بخش خصوصی است، گفت: در شرایط کرونا این بخش دچار آسیب‌های زیادی شده و برای فرسودگی ناوگان و کمبودها باید اقدامات عاجل انجام داد و امیدواریم وعده‌های دولت در این زمینه محقق شود.

شهردار تهران گفت: همچنین در شرایط کرونا نیروهای بهشت‌زهرا(س) خدمت‌رسانی ویژه‌ای را ارائه کرده‌اند و آتش‌نشانی نیز وضعیت تجهیزات آن ارتقاء یافته و به هیچ عنوان قابل قیاس با قبل از حادثه پلاسکو نیست.

شهردار تهران در مورد ساخت و ساز در پایتخت گفت:‌ در حال حاضر اجازه صدور پروانه‌ها به صورت دستی انجام نمی‌گیرد و خارج از طرح تفصیلی پروانه ساخت و ساز صادر نمی‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول