اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکمیلی| زینب سلیمانی: راه سردار با قدرت ادامه خواهد داشت

فرزند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه راه پدرش همچنان ادامه دارد گفت که هزاران ایرانی با قدرت و متحد راه سردار سلیمانی را ادامه می‌دهند و با تروریسم مقابله خواهند کرد.

تکمیلی| زینب سلیمانی: راه سردار با قدرت ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زینب سلیمانی» فرزند شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در گفت‌وگو با شبکه روسی «راشاتودی» تأکید کرد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد که آمریکا گروههای تروریستی چون القاعده و طالبان را برای آغاز یک جنگ در غرب آسیا خلق کرده است.

هدف پشت پرده آمریکا از خلق گروههای تروریستی

وی در این خصوص توضیح داد: « همه می‌دانیم که طالبان و القاعده گروه تروریستی هستند که آمریکا آنها را به وجود آورد و ما شواهد زیادی در این زمینه داریم و پدر من تنها فردی بود که مقابل چنین گروههای تروریستی ایستاد. قطعاً آنها از ایستادگی پدر من مقابل چنین گروههای تروریستی خرسند نبودند چون خودشان این گروه را به وجود آورده بودند. آنها این گروهها را برای آغاز جنگ در خاورمیانه (غرب آسیا) ایجاد کرده بودند».

زینب سلیمانی در ادامه به خشم دولت ترامپ و مقام‌های آمریکایی از اقدامات پدرش علیه گروههای تروریستی همچون داعش و القاعده توضیح داد: «آنها از این گروهها (القاعده و داعش) برای آسیب رساندن به بقیه افراد، تصرف خانه‌ها و دارایی‌هایشان استفاده می‌کردند. آنها خوشحال نبودند زیرا پدر من مقابل این گروههای تروریستی ایستاد و در هرجایی آنها را نابود می کرد».

افشاگری آسانژ درباره همکاری القاعده با آمریکا

وی سپس به بخشی از افشاگری‌های بنیانگذار ویکی‌لیکس در خصوص حمایت آمریکا از القاعده و گروههای تروریستی اشاره کرد و گفت: «همانطور که می‌‌دانیم، «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس ایمیلی را فاش کرد که در آن «جیک سالیوان» (مشاور وزارت خارجه آمریکا در دولت اوباما) تأکید کرده بود که القاعده در سوریه با ما است. این فرد هم‌اکنون بخاطر فاش کردن این حقایق در بازداشت است. او فاش کرد که آمریکا این گروه تروریستی و افرادی را به وجود آورده است که مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کنند. جان مردم بی‌گناه بازیچه دست آنها است».

فرزند فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در خصوص اتحاد بیشتر مردم ایران پس از ترور شهید سلیمانی گفت: «مراسم ترحیم پدر من در ایران و عراق یک رخداد ویژه و خاص در تاریخ بود. شاهد حضور گسترده مردم در خیابان‌ها بودیم که بسیار غمگین و خشمگین بودند و به دنبال انتقام و منتظر پاسخ به این اقدام بودند چون می‌دانستند که سردار سلیمانی چه اقداماتی را برای آنها انجام داده است و می‌دانستند به چه دلیل ترامپ دستور قتل پدر مرا صادر کرد».

سردار سلیمانی ارتشی از مردم ایران را در اختیار دارد

وی با تأکید بر تداوم راه سردار سلیمانی تصریح کرد: «آمریکا فکر می‌کرد با کشتن پدرم همه‌چیز تمام می‌شود زیرا سردار سلیمانی و همان قدرت خاورمیانه را کشته بودند اما کاملاً در اشتباه بود. آنها خشم را در چشمان مردم ایران ندیدند، اشک‌های آنها را ندیدند و غم آنها را ندیدند و من باید بگویم که سردار سلیمانی ارتشی از مردمی را در اختیار دارد که انتقام وی را ترامپ خواهند گرفت. این پایان سردار سلیمانی نیست بلکه آغاز وی است».

زینب سلیمانی سپس ادامه داد: «هزاران نفر همچون سردار سلیمانی وجود دارند که آمادگی دارند تا مثل او و حتی قوی تر از او مبارزه کنند. این قدرت ما است. مردم ما متحد هستند تا مقابل چنین قدرت‌های خطرناکی ایستادگی کنند».

سردار سلیمانی به دنبال تبدیل جهان به مکانی امن برای کودکان بود

وی سپس در پاسخ به سؤالی درباره تلاش آمریکا برای تروریست جلوه دادن سپهبد سلیمانی گفت: «تصویری که آنها از پدر من جلوه داده‌اند، تصویر واقعی نبوده است. پدر من در خانه یک پدر برای ما بود، کتاب‌های بسیار زیادی خوانده بود. در دانشگاه تحصیل کرده بود و بعنوان استاد دانشگاه تدریس می‌کرد و تنها هدفی که به دنبال آن بود، تبدیل جهان به مکانی امن برای کودکان بوده است».

تاریخ درباره اقدامات سردار سلیمانی قضاوت خواهد کرد

وی سپس توضیح داد: «او به سوریه رفت و بخاطر نجات و امنیت کودکان سوری مبارزه کرد. مبارزه کرد تا مردم سوریه در امنیت باشند. چطور پدر من می‌تواند فردی باشد که به دنبال کشتن مردم آمریکا و اروپا باشد. او آنها را از دس داعش نجات داد. برای آنها مبارزه کرد. او به مردم یمن که در گرسنگی هستند کمک کرد.... پدرم برای همه مبارزه می کرد تا جهان را به مکانی امن تبدیل کند و فکر می‌کنم که تاریخ درباره تصویر واقعی پدرم و اقداماتی که انجام داده است، قضاوت خواهد کرد».

فرزند شهید سلیمانی سپس به ناتوانی آمریکا خنثی کردن طرح‌های سردار سلیمانی برای مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت: « آنها نمی‌توانستند در برابر اقدامات پدر من کاری از پیش ببرند. او طرح‌های آنها را از بین برد و آنها شرمسار بودند که همه طرح هایشان شکست خورده و توسط پدرم از بین رفته است. آنها به دلایل زیادی پدرم را کشتند».

وی در بخش پایانی مصاحبه خود با طرح سؤالی گفت که آمریکا حتی به نظامیان خود نیز رحم نکرده و آنها را بازیچه قرار داده و تنها به پیشبرد منافع و غارت منابع کشورهای دیگر می‌اندیشد.

زینب سلیمانی در این خصوص توضیح داد: «تمایل دارم این سوال را از نظامیان آمریکایی بپرسم که به چه دلیل در عراق حضور دارند؟ به چه دلیل در سوریه حضور دارند؟ به دنبال چه چیزی هستند و برای چه آمریکا نظامیان خود را به این کشورها اعزام می‌کند؟ آنها پاسخ می‌دهند که برای از بین بردن داعش در این کشورها هستند. ما خودمان می‌دانیم که آنها خودشان داعش را به وجود آورده‌اند. آنها می‌گویند برای از بین بردن داعش آنجا هستند اما ما می‌دانیم که آنها خودشان داعش را به وجود آورده‌اند. آنها سربازان بی‌گناه را به کام مرگ می‌فرستند. آنها سربازان را اعزام می‌کنند تا در مبارزه با آنچه که خودشان به وجود آورده‌اند کشته شوند. آنها به جان نظامیان خودشان هم اهمیت نمی‌دهند. این یک بازی است که خودشان یک چیز را خلق می‌کنند سپس سربازانشان را می‌فرستند تا آنچه را که خودشان به وجود آورده‌اند بکشند. آنها فقط به قدرت فکر می‌کنند به پول و هرآنچه که در آن کشورها است فکر می‌کنند. آنها به دنبال نفت هستند».

دختر سپهبد سلیمانی در خصوص برنامه آینده خود بعد از به شهادت رسیدن پدرش توضیح داد: «برنامه من معرفی پدرم به جهان است. این وظیفه من است. این سرنوشت من است که سردار سلیمانی واقعی را به جهان نشان دهم. کتابی هم درباره پدرم خواهم نوشت. کتاب‌های زیادی به زبان انگلیسی و زبانهای دیگر وجود دارد که هیچ‌کدام کامل نیستند. من می‌خواهم چهره واقعی پدرم را به جهان نشان دهم نه آن چهره‌ای که ترامپ از پدرم معرفی می‌کند».

پیش از این در بخش‌ مقدماتی که شبکه راشاتودی از مصاحبه دختر سردار سلیمانی منتشر کرده بود،  «زینب سلیمانی» گفت که مردم ایران بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب این کشور فرقی قائل نمی‌شوند. (بخش مقدماتی مصاحبه زینب سلیمانی).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول