اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«عمو سالم» از ایتالیایی‌ها جایزه گرفت + فیلم

فیلم تونسی «در کشور عمو سالم» به کارگردانی «سلیم بلهیبه» برنده جایزه نخست جشنواره «بیسکارا» در ایتالیا شد.

«عمو سالم» از ایتالیایی‌ها جایزه گرفت + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ازاعة تونس، فیلم کوتاه «در کشور عمو سالم» به کارگردانی سلیم بلهیبه، جایزه نخست بیست و دومین جشنواره فیلم‌ کوتاه «بیسکارا» در کشور ایتالیا را دریافت کرد. این جشنواره نوامبر گذشته با شعار «فرهنگ متوقف نمی‌‌شود» برگزار شد.

بلهیبه در این فیلم، به ماجرای «عمو سالم» نگهبان یک مدرسه در روستای در نزدیکی شهر تونس پرداخته بود که در سال ۲۰۱۳ با امکانات اندکی که در اختیار داشت، دست به انجام تعمیراتی ساده به مناسبت بازگشایی مدارس زد.

 

 

تیزر فیلم

 

او پس از مشاهده پرچم مندرس مدرسه، از جانب خود تصمیم می‌گیرد تا برای تهیه یک پرچم جدید برای مدرسه، به شهر تونس (پایتخت تونس) برود، اما خود را در میان کوچه‌های شهر می‌یابد و با احساس سرگردانی و ناامیدی درباره انقلاب فراموش شده‌ (انقلاب یاسمن در سال ۲۰۱۰) می‌پرسد که ناامیدی از آن در سینه‌اش سنگینی می‌کرد.

 

 

آنطور که رایزنی فرهنگی کشورمان در تونس خبر داده، این فیلم داستانی کوتاه، همچنین در آغاز نوامبر گذشته، دو جایزه مردمی را در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم آفریقا در بلژیک و نیز در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما در شهر رباط (کشور مغرب) به خود اختصاص داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول