اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی در گیلان/سرانه تخت بیمارستان به ازای هر هزار نفر در گیلان ۱.۵۱ است

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چند وقت اخیر تعداد بیماران کرونایی در شهرهای قرمز رو به افزایش بوده و امکان کمبود تخت در بیمارستان‌های استان وجود داشت ولی این بحران به حداقل رسیده و در زمینه تعداد تخت‌های بیمارستانی و حضور پزشک متخصص در بیمارستان‌های استان مشکلی وجود ندارد.

رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی در گیلان/سرانه تخت بیمارستان به ازای هر هزار نفر در گیلان ۱.۵۱ است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شیوع کرونا در کشور و درگیر شدن شدید گیلان با این ویروس مرگبار در اوایل اسفند این استان را با مشکلات جدی در حوزه‌های مختلف در حوزه درمان مواجه کرد زیرا حجم بیماران کرونایی ورودی به بیمارستان‌های استان روزبه‌روز در حال افزایش بود.

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز مشکل در بیمارستان‌های استان در ایام کرونا عدم آشنایی کادر درمانی با این ویروس منحوس و از همه مهم‌تر کمبود و ضعف زیرساخت‌های درمانی و کافی نبودن تخت‌های بیمارستانی بوده و در ایام برای جبران این ضعف بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیمارستان رازی رشت احداث شد تا مقداری این ضعف را برطرف کرد.

بعد از مشاهده و شناسایی این ضعف‌ها که ارسلان زارع استاندار گیلان در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید نورانی تالش گفت: شاخص تخت بیمارستانی در استان گیلان به ازای هر یک‌هزار نفر، ۱.۳۱ نفر می‌باشد که خوشبختانه با افتتاح این بیمارستان این شاخص به ۱.۵۱ نفر ارتقا پیداکرده است.

میانگین کشوری سرانه تخت بیمارستانی را به ازای هر یک‌هزار نفر یک‌تخت است که این امر از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان با ابراز امیدواری قول افتتاح بیمارستان لاکان رشت با پیگیری‌های رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در آینده‌ای نزدیک را داد.

بنابر اعلام مسوولان وزارت بهداشت اکنون چهار شهرستان بندر انزلی، تالش، رودسر و آستارا شهرهای قرمز استان بوده و تعداد بیماران کرونایی در این چهار شهر رو به افزایش و البته در حال کنترل بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار جدید مبتلابه کرونا در گیلان شناسایی شدند و تعداد افرادی که در کل بیمارستان‌های استان بستری هستند به ۵۶۰ نفر رسیده است.

در چند وقت اخیر تعداد بیماران کرونایی در شهرهای قرمز رو به افزایش بوده و امکان کمبود تخت در بیمارستان‌های استان وجود داشت ولی با اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خوشبختانه این بحران به حداقل رسیده و در زمینه تعداد تخت‌های بیمارستانی و همچنین حضور پزشک متخصص در بیمارستان‌های استان مشکلی وجود ندارد.

به گفته آبتین حیدرزاده درگذشته و با قرمز شدن شرایط آستارا به لحاظ شیوع کرونا این شهرستان ‌با کمبود تخت‌های بیمارستانی و پزشک متخصص مواجه بوده  و  با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر تمامی این مشکلات در شهرستان آستارا برطرف شده است

بی‌شک توسعه، نوسازی و افتتاح بیمارستان‌های جدید در استان گردشگرپذیر گیلان می‌تواند نیاز استان به لحاظ کمبود تخت‌های بیمارستانی را برطرف کرده و در چند ماه گذشته قطب درمانی غرب گیلان در تالش و با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شد که بسیار می‌تواند به رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی استان کمک کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول