اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

«پ» مثل «پاکبان»/«دست‌های کثیف» به دنبال «پول‌های تمیز»+ فیلم

امروز انتشار تصاویری از یک پاکبان شهرداری تبریز که با زحمت فراوان به داخل کانال فاضلاب رفته تا زباله‌ها را جمع‌آوری و راه آب را باز کند، توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده است.

«پ» مثل «پاکبان»/«دست‌های کثیف» به دنبال «پول‌های تمیز»+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پاکیزگی شهر ارمغان دست‌های پینه‌بسته و تن رنجور همین پاکبان‌هایی است که برای کسب لقمه‌ای نان حلال با طلوع آفتاب به خیابان می‌آیند و حتی دیرتر از غروب آفتاب به خانه‌هایشان می‌روند تا چهره شهر در نگاه من و تو، زیبا جلوه کند.

می‌گویند، پاییز زیباترین و شاعرانه‌ترین فصل خداست، برگ‌ریزان پاییزی و بارش باران برای ما در این فصل، زیبایی خاصی دارد ولی این زیبایی برای پاکبانان مفهوم دیگری دارد، هر برگی که بر زمین می‌افتد و هر قطره بارانی که می‌بارد، نوید از یک روز پرکار برای آنهاست.

درست در لحظه‌ای که ما زیر باران روی برگ‌های پاییزی عاشقانه قدم می‌زنیم، در این سوی خیابان، بوى لجن از گلوگرفتگى جوى آب بلند مى‌شود، پاکبان با قامتی خمیده، دست‌هایش را در لجن فرو می‌کند و راه آب را باز می‌کند.

خیلی از ما هر روز در خیابان‌های سرد و بی‌روح شهر از کنار همین پاکبانان بی‌تفاوت گذر می‌کنیم بدون اینکه حتی یک خسته نباشید، بگوییم! پس بیایید حداقل به احترام این عزیزان در پاکیزگی شهرمان سهیم باشیم.

 

انتهای پیام/60021/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول