اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عزم مسؤولان در ترویج نماز جزم شود/ معلمان مسائل اعتقادی را در سامانه شاد آموزش دهند

استاندار سمنان با بیان اینکه عزم مسؤولان در ترویج نماز جزم شود، گفت: معلمان و مدیران مدارس در کنار تدریس در فضای مجازی و سامانه شاد، آموزش مسائل اعتقادی را نیز در دستور کار قرار دهند.

عزم مسؤولان در ترویج نماز جزم شود/ معلمان مسائل اعتقادی را در سامانه شاد آموزش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر عصر امروز در بیست و نهمین اجلاسیِه ویدئوکنفرانسی نماز استان سمنان و آئین تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر در گسترش فرهنگ نماز در ارزیابی سال ۱۳۹۸ که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ و ترویج نماز در جامعه نیازمند عزم همگانی و تلاش شبانه‌روزی مسؤولان مربوط است.

وی افزود: برای ترویج و تبلیغ نماز در جامعه باید به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش بود و با یاد خداوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

استاندار سمنان بیان کرد: بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی در جامعه از بی‌توجهی به نماز و غفلت از نام خداوند است و بدون شک با نهادینه شدن نماز، مشکلات اجتماعی و فساد برچیده می‌شود.

آشناگر عنوان کرد: همواره باید به اصل تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان توجه داشت و نماز به‌صورت مشخص و فراگیر در مدارس آموزش داده شود.

وی افزود: در کنار توجه به مسائل آموزشی در مدارس باید به مسائل پرورشی هم توجه داشت و ترویج نماز یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت است.

استاندار سمنان اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدام خوبی برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان سمنان انجام شد که این رویه مثبت به‌صورت مستمر و ماندگار ادامه یابد.

آشناگر گفت: به دلیل شیوع کرونا ویروس، امسال آموزش نماز و دیگر مسائل تربیتی در فضای مجازی انجام می‌شود و باید معلمان و مدیران مدارس در این فضای مجازی و سامانه شاد در کنار تدریس، آموزش مسائل اعتقادی را در دستور کار قرار دهند.

دستگاه‌های فرهنگی سمنان برای ترویج نماز تلاش کنند

وی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان سمنان در امر ترویج نماز در جامعه باید هدفمند تلاش کنند و باید بسیاری از امور در توسعه فرهنگی جامعه به دوش ادارات مذکور باشد.

استاندار سمنان گفت: برپایی نماز در ادارات باید به‌عنوان یک اصل انکارناپذیر مورد توجه باشد و به یاری خداوند بسیاری از ادارات استان در ترویج این فریضه الهی در تلاش هستند.

آشناگر افزود: ترویج نماز بین اقشار مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان در ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: برپایی نماز به‌عنوان یک فریضه الهی باید همواره در جامعه اسلامی مورد تأکید باشد و اگر در ارتباط با نماز سهل‌انگاری شود، آسیب‌های اجتماعی گریبان جامعه را می‌گیرد.

استاندار سمنان افزود: نماز به‌عنوان ستون دین همواره محور امور دینی و اخلاقی جوامع اسلامی است و هدف اصلی از اقامه این فریضه الهی، توجه به نام خداوند بلندمرتبه است.

آشناگر اذعان کرد: از تلاش‌های مخلصانه ستاد اقامه نماز استان سمنان که در برپایی و ترویج نماز در جامعه در تلاش هستند، قدردانی می‌شود.

وی بیان کرد: برای ترویج و تبلیغ نماز در جامعه باید شبانه‌روز در تلاش بود و با یاد خداوند بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز در این اجلاسیه اظهار کرد: مسؤولان آموزش و پرورش و والدین دانش‌آموزان باید تلاش کنند که نماز و ولایت‌فقیه به معنای واقعی بین کودکان فرهنگ‌سازی شوند.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی افزود: توجه به نماز یک اصل انکارناپذیر در جامعه اسلامی است و باید ارتباط با خدا بین مردم روزافزون افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: یکی از راه‌های هموار برای رسیدن به کمالات و نزدیک شدن به معبود توجه به نماز است و البته باید به کیفیت نماز برای عبادت خداوند متعال هم توجه داشت.

شاهچراغی بیان کرد: بسیاری از کینه‌توزی و حسادت‌ها در جامعه از بی‌توجهی به نماز نشأت می‌گیرد و باید دقت نظر داشت تا برای خیرخواهی و عافیت‌طلبی مستمر همواره خود را برابر اراده خداوند تسلیم بدانیم.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به نماز و اهمیت دادن به این فریضه الهی توجه دارد و باید جوانان و نوجوانان را به برپایی این آیین معنوی سوق داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تأکید کرد: فرهنگ‌سازی نماز با تمام وجود در جامعه نهادینه شود و بخش قابل‌توجهی از مشکلات کشور با توسل به درگاه احدیت برطرف می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول