اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بوکوحرام ویدئویی از ده‌ها دانش آموز ربوده‌شده در نیجریه منتشر کرد

گروه تروریستی بوکوحرام ویدئویی از ده‌ها نوجوانی را که روز جمعه در نیجریه ربوده بود، منتشر کرد.

بوکوحرام ویدئویی از ده‌ها دانش آموز ربوده‌شده در نیجریه منتشر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه تروریستی بوکوحرام امروز پنجشنبه ویدئویی را منتشر کرد که در آن ده‌ها پسر نوجوان ربوده شده توسط این گروهک نشان داده می‌شود.

در این ویدئو یکی از نوجوانان می‌گوید، از جمله صدها دانش آموزی است که روز جمعه  در شهر کوچک «کانکارا» در ایالت «کاتسینا» در شمال غرب نیجریه ربوده شدند.

این نوجوان گفت که از جمله ۵۲۰ نوجوانی است که به دست جماعه الشکوی رهبر تاریخی بوکوحرام ربوده شدند.

یک مقام نیجریه‌ای هم روز چهارشنبه خبر داده است که در عملیات نجات این دانش‌آموزان ربوده شده توسط تروریست‌های بوکوحرام، حداقل ۱۷ دانش‌آموز نجات یافتند و دو نفر از آنها کشته شدند.

گفته می‌شود که اکثر دانش آموزان ربوده شده، در جنگل زامفارا در ایالت همسایه کاتسینا هستند. تلاش‌ها برای نجات دادن آنها در جریان است.

 

 

طی یک دهه اخیر تا کنون، تروریست‌های بوکوحرام سه بار دست به ربایش دانش آموزان زده‌اند. آنها اولین بار در سال ۲۰۱۴ تعداد ۲۷۰ دختر دانش آموز و در سال ۲۰۱۸ هم ۱۱۰ دختر را ربودند.

بوکوحرام، در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال ۲۰۱۵ ارتباط و بیعت خود را با داعش اعلام کرد.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، در نتیجه فعالیتهای تروریستی یک دهه‌ اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از ۳۰۰۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ میلیون شخص بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول