اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأمین امنیت فضای سایبر؛ مهمترین اولویت پدافند غیرعامل سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای ایجاد امنیت سایبری به ارتقای نیروی انسانی متخصص در این حوزه هم توجه داشته باشند.

تأمین امنیت فضای سایبر؛ مهمترین اولویت پدافند غیرعامل سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی عصر امروز در کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان که در سالن جلسات ساختمان معاونت امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: رعایت ملاحظات و الزامات پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات سایبری یک اصل بسیار مهم است.

وی افزود: کارگروه سایبری پدافند غیرعامل از کارگروه‌های فعال و پرتلاش در استان سمنان است که در حوزه‌های مختلف اجرایی، آموزشی و عملیاتی اقدامات مناسبی دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: حوزه سایبری و فضای فناوری اطلاعات و الکترونیک از مهم‌ترین حوزه‌های پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

کارخایی گفت: امروز فناوری و دانش‌های حوزه سایبری به زیرساخت‌ها اضافه شده‌اند و شهرها و کارکردهای هوشمند را به وجود آورده‌اند که روزبه‌روز در حال گسترش بوده و تقریباً حوزه سایبری با زندگی مردم عجین شده است.

وی افزود: در تهدیدات مرتبط با اهداف و رسالت پدافند غیرعامل، یکی از آن‌ها تهدیدات سایبری دشمن برای ایجاد اختلال، آسیب و چالش در زیرساخت‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان است و از لحاظ محتوایی هم قصد و هدف دشمن کمرنگ کردن ارزش‌ها، باورها، تغییر ذهن و اندیشه و در مجموع جنگ شناختی برای ایجاد ناامنی و ناامیدی است که از سیاست‌های همیشگی و مستمر استکبار جهانی علیه جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: در شرایط امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و در کشور و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی و به حداقل رساندن حضور فیزیکی در ابعاد مختلف و انجام کارها در بستر الکترونیک به‌صورت دورکاری و ویدئوکنفرانسی، شاهد نقش مهم حوزه فناوری و سایبری در این زمینه هستیم که نشان‌دهنده بسترسازی و آماده‌سازی ظرفیت‌های خوب در زیرساخت‌ها در کشور و در استان بوده و برای مقابله و پیشگیری در امر فرهنگ‌سازی، آموزشی و اطلاع‌رسانی بسیار مثمرثمر و ارزشمند است.

کارخایی گفت: امید است این تثبیت و کاهش شیوع کرونا با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و حذف دورهمی‌های خانوادگی به‌ویژه در شب یلدا پایدارتر و ماندگار شود.

وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه آن‌ها و از همه مهم‌تر ایجاد فضای امن و رعایت ملاحظات و الزامات حفاظتی و ایمنی برای تداوم و استمرار خدمات‌رسانی بسیار مهم و جدی است.

امنیت فضای سایبری؛ مهمترین اولویت پدافند غیرعامل سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تأکید کرد: امنیت فضای سایبری و مقابله با هرگونه تهدید در این زمینه از اولویت‌های پدافند غیرعامل در این استان برای ارتقای پایداری، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری و مورد نیاز است.

کارخایی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با حساسیت و دقت بیشتر ضمن شناسایی چالش‌ها و آسیب‌ها اقدام لازم را برای برطرف کردن آن‌ها با رعایت اصول پدافند غیرعامل سرلوحه کارها قرار دهند و به توصیه‌ها و هشدارهایی که در این زمینه اعلام می‌شود توجه لازم را مبذول دارند.

وی بیان کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات فضای سایبری» باید اصل کار در این حوزه قرار گیرد و در کنار فرصت‌های ارزشمند حوزه سایبری با نگاه هوشمندانه و مقتدرانه به تهدیدات و آسیب‌های آن هم توجه لازم داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار کرد: نیاز است دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد امنیت سایبری در کنار ارتقای زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات به ارتقای نیروی انسانی متخصص در این حوزه هم توجه لازم را داشته باشند.

کارخایی گفت: سه محور التزام به قانون و رعایت اصول، ارتقای زیرساخت‌ها و نیروی متخصص در کنار هم می‌تواند مقابل تهدیدات و حملات سایبری بازدارندگی مورد نظر پدافند غیرعامل را اجرایی و عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: همکاری متقابل و هماهنگی دستگاه‌های متولی در حوزه سایبری با کارگروه سایبری برای مقابله با تهدیدات بسیار مهم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان عنوان کرد: تداوم برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و مانورها و رزمایش‌ها با رعایت شرایط کرونایی و با استفاده از ظرفیت‌های فناوری اصل مهم است.

کارخایی با تأکید بر اینکه ارتقای سواد و دانش سایبری در بخش‌های مختلف اجرایی ویژه مسؤولان و کارکنان و عموم جامعه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همواره از برنامه‌ها، اهداف و فعالیت‌های کارگروه تخصصی سایبری در استان حمایت می‌کند.

تأمین امنیت زیرساخت‌ها در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد

سیدیاسر حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هدایت دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری اهداف کارگروه پدافند غیرعامل سایبری را دنبال می‌کند و به‌عنوان نماینده وزارت ارتباطات در استان، حفظ پایداری زیرساخت‌های ارتباطی در استان را عهده‌دار است.

وی بیان کرد: گزارش امنیت سایبری به‌صورت دوره‌ای و هدفمند برای دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌شود تا هر دستگاهی بتواند بازدارندگی و امنیت خود را مورد پایش قرار دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی حفاظت از زیرساخت‌ها را با تأمین امنیت آن‌ها در اولویت قرار دهند، زیرا این تأمین منابع یک نوع سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای پایداری است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول