اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح نخستین شورای حل اختلاف ویژه شبکه جامع دانشگاهیان خراسان رضوی

نخستین شورای حل اختلاف ویژه شبکه جامع دانشگاهیان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

افتتاح نخستین شورای حل اختلاف ویژه شبکه جامع دانشگاهیان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، نخستین شورای حل اختلاف ویژه شبکه جامع دانشگاهیان خراسان رضوی در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، رئیس شورای حل اختلاف استان، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد و اعضای هیئت اجرائی دبیرخانه شهر ترمیمی در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه‌ی شهر ترمیمی، گفت: بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که بسیاری از برخوردهای قهری صورت گرفته در مواجهه با جرائم موثر نبوده است به همین منظور از سال گذشته با راه اندازی دبیرخانه شهر ترمیمی در شهرداری مشهد، ذیل معاونت خدمات شهری و با حمایت شورای اسلامی این شهر تلاش شده است تا گام های موثری در زمینه پیاده سازی عدالت ترمیمی در شهر مشهد برداشته شود.

مهدی یعقوبی افزود: هدف اصلی این دبیرخانه استفاده از روش‌های جایگزین به جای روش های قهری در برخورد با تخلفات است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۴ کارگروه تخصصی ذیل این دبیرخانه شکل گرفته است، بیان کرد: رویکرد ما این است که با برنامه‌ریزی‌های درست، بستر تخلفات شهری را کاهش بدهیم و بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، شرایطی را مهیا کنیم که مردم برای حل مشکلاتشان به حوزه های قضایی مراجعه نکنند و بتوانند درون خود مجموعه‌ها و با کمک خودشان مشکلاتشان را برطرف کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در همین راستا تاکنون دو شورای حل اختلاف یکی در مجموعه شهرداری و یکی در محله سیس آباد با پیگیری‌های این دبیرخانه و حمایت حوزه قضایی شکل گرفته است.

یعقوبی با بیان اینکه شورای حل اختلاف ویژه شبکه جامع دانشگاهیان خراسان رضوی، سومین شورای حل اختلاف ذیل این دبیرخانه است، گفت: راه اندازی آن می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده در میان جامعه دانشگاهی استان را قبل از ارجاع به دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت خود دانشگاهیان از طریق این شورا برطرف کند.

وی در پایان یادآور شد: توسعه عدالت ترمیمی در کلانشهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، در حال حاضر به یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری تبدیل شده و در تلاش هستیم تا با گسترش فعالیت‌ها و خدمات دبیرخانه شهر ترمیمی، گام های موثری برای بهبود کیفیت زندگی شهری و گسترش عدالت  برداشته شود.

انتهای پیام/۷۰۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول