اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش جو بایدن به حملات سایبری گسترده به نهادهای دولت آمریکا

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به حملات سایبری انجام‌شده علیه نهادهای مختلف در آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش جو بایدن به حملات سایبری گسترده به نهادهای دولت آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به حملات گسترده سایبری به نهادهای دولت آمریکا واکنش نشان داد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «چیزهای زیادی درباره این حملات گسترده سایبری هستند که نمی‌دانیم اما آنچه می‌دانیم منشأ نگرانی‌‌های عظیم است.»

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اضافه کرد: «دشمنان ما باید بدانند که من در کسوت رئیس‌جمهور آمریکا در برابر حملات سایبری به کشورمان بیکار نخواهم نشست.»

بایدن گفت که «هزینه‌های قابل‌توجهی» به عاملان این حملات تحمیل خواهد کرد. او گفت که امنیت سایبری جزو اولویت‌های نخست دولتش خواهد بود.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: «می‌خواهم صریح بگویم: دولت من از لحظه‌ای که اداره امور را در دست می‌گیرد امنیت ساییری را در تمامی سطوح دولت در صدر اولویت‌هایش قرار خواهد داد.»

بایدن اضافه کرد: «ما امنیت سایبری را در سراسر دولت ارتقا خواهیم داد، به تقویت همکاری با بخش خصوصی خواهیم پرداخت و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و نیروی انسانی لازم برای دفاع در برابر این حملات مخرب را تقویت خواهیم کرد.»

در همین حال، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده مقام‌های دولت فدرال آمریکا هشدار داده‌اند هکرها از فناوری‌های مختلفی برای نفوذ به نهادهای دولت آمریکا استفاده کرده‌اند.

با گذشت چند روز از اولین گزارش حمله سایبری به نهادهای دولت آمریکا، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور می‌گویند این حملات ادامه دارد و به دلیل پیچیدگی و گستردگی میزان خسارات ناشی از آن همچنان نامعلوم است. 

اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساختی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کارگروه ویژه‌ای برای پاسخ به این حملات پیچیده که آن را قابل توجه و مستمر خوانده‌اند، تشکیل داده‌اند.

این حملات از ماه‌ها پیش در جریان بوده‌اند. گفته می‌شود هکرها در ماه مارس (نیمه دوم اسفند-نیمه اول فروردین) درج بدافزار را در به روزرسانی‌های نرم‌افزاری شرکت فناوری آمریکایی «سولار ویندز»- که بخش دولتی و مشتریان خصوصی آمریکایی از نرم‌افزار Orion این شرکت برای مدیریت شبکه‌های خود استفاده می‌کنند- آغاز کردند.

اولین بار روز یکشنبه ۲۳ آذر بود که رویترز در گزارشی از حمله یک گروه هکری پیچیده به وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات خبر داد.

بنا بر این گزارش،  این حمله باعث شد تا نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید برگزار شود. رویترز همچنین گزارش داد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نگران هستند هکرهایی که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هدف قرار داده‌اند ممکن است از ابزار مشابه برای نفوذ به دیگر سازمان‌های آمریکایی استفاده کرده باشند.

بعد از آن خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا هم که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی است هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها توانستند به ارتباطات داخلی این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند. رویترز افزود این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

بعد از وزارت خزانه‌داری و تجارت و وزارت امنیت داخلی آمریکا، واشنگتن پست از حمله سایبری به وزارت خارجه و موسسه ملی سلامت آمریکا (از شاخه‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور) خبر داد.

مقامات و منابع گفته‌اند تصور می‌شود این فهرست گسترده‌تر شود و سایر آژانس‌های فدرال و تعداد زیادی از شرکت‌های خصوص را هم در بر بگیرد.

این حملات به قدری مقامات آمریکایی را نگران کرد که مشاور امنیت ملی کاخ سفید سفر غرب آسیا و اروپای خود را برای رسیدگی به این مسئله نیمه‌کاره گذاشت و زودتر از موعد به واشنگتن بازگشت.

رسانه‌های آمریکایی از جمله «واشنگتن پست» با طرح ادعاهایی این حملات را کارزار جاسوسی سایبری خوانده و مدعی شدند روسیه عامل آن است. واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی کمپین یک گروه هکری است که در سرویس اطلاعات خارجی روسیه کار می‌کند و در میان شرکتهای امنیتی بخش خصوصی به گروه ATP29 یا Cozy bear معروف است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول