اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نفوذ هکرها این بار به پایگاه داده شرکت «مایکروسافت»

شرکت «مایکروسافت» اعلام کرد که در جریان حملات سایبری اخیر به شبکه‌های آمریکا، اطلاعات ۴۰ شرکت از مشتریان آنها به سرقت رفته است.

نفوذ هکرها این بار به پایگاه داده شرکت «مایکروسافت»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از نهادها و سازمان‌های مختلف آمریکایی از جمله وزارتخانه‌های خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی هسته‌ای این کشور که طی روزهای اخیر هدف حملات سایبری سنگین قرار گرفتند، شرکت فناوری و نرم‌افزاری «مایکروسافت» نیز از این حملات در امان نماند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، شرکت مایکروسافت بامداد جمعه (به وقت تهران) در بیانیه‌ای اعلام کرد پایگاه داده آنها نیز در این حملات سایبری هدف قرار گرفته و اطلاعات ۴۰ شرکت که مشتری آنها بوده‌اند در جریان این حملات به سرقت رفته است.

در بیانیه مایکروسافت آمده است برخی از شرکت‌هایی که اطلاعاتشان به سرقت رفته، در فلسطین اشغالی و امارات عربی متحده مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت با بیان اینکه حملات اخیر به آمریکا بر روی شبکه‌های حیاتی خصوصی و دولتی این کشور «تاثیر گذاشته»، خواستار «واکنش امنیت سایبری جهانی» در پاسخ به این حملات شد.

به نوشته وبگاه تایمزاسرائیل، یک مقام آمریکایی می‌گوید این حملات را می‌توان «بدترین» نوع از نفوذ هکرها به شبکه‌های ایالات متحده در تاریخ این کشور نام‌گذاری کرد.

در بیانیه مایکروسافت آمده است، این حملات که از نظر «مقیاس،‌ پیچیدگی و تاثیر در نوع خود قابل توجه هستند» همچنان ادامه داشته و کارشناسان امنیت سایبری این شرکت مشغول تلاش برای مقابله با آن هستند.

بر این اساس، هکرها از نرم‌افزار تولید شده توسط یک شرکت مدیریت شبکه به نام «سولار ویندز» که در تگزاس مستقر است، استفاده کردند تا بدون شناسایی شدن حملات، به شبکه‌های شرکت‌های مختلف نفوذ کنند.

پیش از این روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داده بود هکرهایی که موفق به نفوذ به سیستم‌های نهادهای دولتی آمریکا شده‌اند از بدافزارها و فنون متنوعی برای انجام این حملات استفاده کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

با گذشت چند روز از اولین گزارش حمله سایبری به نهادهای دولت آمریکا، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور می‌گویند این حملات ادامه دارد و به دلیل پیچیدگی و گستردگی میزان خسارات ناشی از آن همچنان نامعلوم است. 

اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساختی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کارگروه ویژه‌ای برای پاسخ به این حملات پیچیده که آن را قابل توجه و مستمر خوانده‌اند، تشکیل داده‌اند.

این حملات از ماه‌ها پیش در جریان بوده‌اند. گفته می‌شود هکرها در ماه مارس (نیمه دوم اسفند-نیمه اول فروردین) درج بدافزار را در به روزرسانی‌های نرم‌افزاری شرکت فناوری آمریکایی «سولار ویندز»- که بخش دولتی و مشتریان خصوصی آمریکایی از نرم‌افزار Orion این شرکت برای مدیریت شبکه‌های خود استفاده می‌کنند- آغاز کردند.

بامداد امروز نیز نشریه «پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش داد «وزارت انرژی» و «سازمان ملی امنیت هسته‌ای» آمریکا جزو آن دسته از نهادهای فدرال هستند که هکرها موفق به نفوذ به آنها شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول