اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

وحدت و انسجام ملی تولید قدرت می‌کند/ اختلاف بین قوا دشمن را امیدوار می‌کند

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اختلافات و منازعات بین قوا باعث می شود که تصمیمات گرفته نشده و یا درست پیگیری و اجرا نشوند، تصریح کرد: در مجموع توان و فرصت کشور هدر می‌رود و صرف اولویت‌ها و مسائل اصلی نمی‌شود.

وحدت و انسجام ملی تولید قدرت می‌کند/ اختلاف بین قوا دشمن را امیدوار می‌کند

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، پیرامون تاکید رهبر انقلاب بر وحدت در دیدار مسئولین ستاد بزرگداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: بحث وحدت و انسجام ملی مقوله‌ای هست که خود تولید قدرت می‌کند و از آن طرف عدم انسجام و نوعی تشتّت و پراکندگی در جامعه یا بین مسئولان منجر به تضعیف و فشل شدن می‌شود.

وی افزود: این مسئله در شرایطی اهمیتش خیلی بیشتر می شود که ما در یک مقابله و مواجهه با دشمن قرار داشته باشیم؛ حال این مواجهه نظامی و یا یک جنگ اقتصادی باشد و در این شرایط اهمیت این اتحاد و انسجام مضاعف می‌شود.

فضائلی ادامه داد: لذا چیزی که حضرت آقا متذکر شدند، از طرفی باید در هر شرایطی به عنوان یک اصل به آن توجه شود و در این شرایط هم به صورت جدی‌تر و با اهمیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در شرایطی که ما از نظر اقتصادی در یک مواجهه کامل و صد در صدی با دشمن هستیم و آثارش در جامعه نمایان هست و مردم تحت فشار اقتصادی هستند، وقتی که این منازعات بین مسئولان کشور بروز و ظهور پیدا می‌کند، منجر می‌شود که از طرفی نگرانی مردم افزایش پیدا کند و از طرفی ظرفیت و توان داخلی به جای اینکه صرف حل مشکلات کشور شود مصروف یک منازعات مخرب شده و از طرفی هم منجر به امیدوار شدن دشمن می‌شود و دشمن احساس می‌کند فشارهایش موثر واقع شده و یک تشتت و پراکندگی بین مسئولان به وجود آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برخی اختلافات در سطح سران قوا خاطر نشان کرد: وقتی این اختلافات بروز پیدا می‌کند و مثلاً مجلس مصوبه‌ای دارد که مراحلش را طی می کند و تبدیل به قانون می شود، رئیس‌جمهور از ابلاغ آن استنکاف می‌کند و این نگرانی به وجود می‌آید که وقتی رئیس‌جمهور قانون را ابلاغ نمی‌کند ممکن است در اجرا هم مسامحه ای داشته باشند.

وی افزود: برای مثال باید جلساتی مثل شورای عالی هماهنگی اقتصادی و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود ولی می‌بینیم که این جلسات با فاصله تشکیل می شود و طبیعتاً تصمیم‌گیری در این جلسات با تأخیر مواجه می‌شود و چنین مسائلی موجب می‌شود که به جامعه تسری پیدا کرده و باعث نگرانی جامعه شود.

فضائلی با بیان اینکه اختلافات و منازعات بین قوا باعث می شود که تصمیمات گرفته نشده و یا درست پیگیری و اجرا نشوند، تصریح کرد: در مجموع توان و فرصت کشور هدر می‌رود و صرف اولویت‌ها و مسائل اصلی نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: وقتی این اختلافات در این سطح مطرح می‌شود برای دشمن ایجاد امیدواری می‌کند و آنها به طور جدی‌تری احساس می‌کنند که بخشی از این اختلافات محصول فشارهای آنهاست و موجب امیدواری و فشار بیشتر آنها می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول