اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افزایش ده درصدی جابجایی کالا در استان ایلام/ نصب ۱۳۸ دوربین ثبت تخلف تا پایان سال در راه‌های استان

صبح امروز مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان ایلام از اول سال جاری تا کنون جابجایی 1/5 میلیون کالا در استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ده درصدی جابجایی کالا در  استان ایلام/ نصب ۱۳۸ دوربین ثبت تخلف تا پایان سال در راه‌های استان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: ۸ نقطه از ۲۴ نقطه حادثه خیز ابلاغ شده با برنامه ریزی‌های انجام شده در مدت پنج سال رفع خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای شامل رانندگان و شرکت‌های مسافربری در سامانه کارا ثبت نام کرده و از این تعداد ۳ هزار ۴۸۶ نفر معادل ۸۳ درصد این افراد تسهیلات ۶ و ۱۲ میلیون تومانی دریافت کرده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در ادامه از آغاز طرح راهداری زمستانی جاده‌ای استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با ۳۲ گروه عملیاتی از عوامل به همراه تجهیزات و ماشین آلات به صورت شبانه روزی در جاده‌های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند.

وی خاطر نشان کرد: در ۸ ماهه اول سال جاری یک و نیم میلیون کالا در سطح این استان جابجا شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

دلخواه بیان کرد : همچنین به دلیل شیوع کرونا و اعلام محدودیت‌ها، ایلام همچون سایر استانهای کشور با کاهش ۷۰ درصدی تردد مسافر همراه بود و این امر مهم سبب خسارت چشمگیری یه بخش ناوگان حمل و نقل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: ایلام همزمان با سایر استانهای کشور، کار هوشمند سازی جاده‌ها را به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی و توسعه دوربین‌های تردد شمار نظارتی و ثبت تخلفات را در دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۴ دوربین ثبت تخلفات در سطح راههای این استان فعال بوده و تلاش می‌شود این میزان تا پایان سال آینده به ۱۳۸ دوربین افرایش یابد.

در ادامه محمد رضا رضایی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در نشست با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: حذف نقاط حادثه خیز در محورهای منتهی به مرز مهران از اولویت‌های مهم اداره کل راهداری بوده، این در حالی است که سال گذشته بالغ بر ۱۵۰میلیارد تومان برای عملیات راهداری در طول شبکه راه‌های استان که شامل ۳هزار و ۲۰۰ کیلومتر بوده هزینه شده است. 

وی افزود: در قالب طرح ابرار (ساخت راه‌های اولویت دار در روستاهای کشور) ۳۸ کیلومتر راه روستایی در قالب هفت پروژه به استان ایلام ابلاغ شده است.

معاون راهداری ایلام تصریح کرد: مرز مهران به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور در بحث تردد زوار اربعین شناخته شده است، لذا ایمن سازی محورهای منتهی به مرز جزو اولویت‌های کاری اداره کل راهداری استان است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های مهم استان از جمله مسیرهای منتهی به مرز مهران لکه گیری شده و  بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی نیز روکش آسفالت و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان خط کشی شده است.

انتهای پیام/970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول