اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فرد هتاک به سردار سلیمانی باید «عزل» شود/ وزیر علوم را به مجلس خواهیم کشاند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه فرد هتاک به شهید سلیمانی باید عزل شود، گفت: زمانی که با حرمت‌شکنان [تکیه معاون] برخورد نمی‌شود این امر باعث می‌شود یک انسان بی‌هویت و بی‌ارزش به سردار سلیمانی توهین کند.

فرد هتاک به سردار سلیمانی باید «عزل» شود/ وزیر علوم را به مجلس خواهیم کشاند

محمد رشیدی نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رابطه با اهانت یکی از کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه به ساحت سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهداء و سردار سلیمانی که سیدالشهداء انقلاب اسلامی است جزء لاینفک اعتقادات انقلابی و دینی کشور و نیز خطوط قرمز ما هستند و هرکس به آنان توهین کند باید صددرصد مجازات شود.

وی ضمن بیان اینکه این شخص هتاک باید در اولین فرصت عزل شده و با وی برخورد جدی شود، افزود:  متأسفانه در استان ما یک سری هنجارشکنی‌ها و خلاف‌هایی همچون اهانت به دستگاه امام حسین (ع) در  اتفاقات تکیه معاون‌الملک رخ داد که در آن مدیر میراث فرهنگی اصلا عذرخواهی نکرد و دست به فرافکنی زد و تا کنون هیچ برخوردی با وی نشده است.

رشیدی ادامه داد: زمانی که با حرمت‌شکنان برخورد نمی‌شود این امر باعث می‌شود یک انسان بی‌هویت و بی‌ارزش به سردار سلیمانی توهین کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این توهین‌ها هیچ چیزی از عظمت و ارزش سردار ما کم نمی‌شود، بیان داشت: سردار ما کسی بود که پنجاه میلیون نفر از مردم کشورمان پیکرش را تشییع کردند و عده‌ای از آنان در این مراسم زیر دست و پا جان دادند؛ چیزی که در هیچ جایی از دنیا اتفاق نیفتاده است.

رشیدی تصریح کرد: سردار سلیمانی در قلب ملت ماست، او هویت ملی و مذهبی ما و افتخار جهان اسلام و تمام آزادگان عالم است.

وی بیان داشت: استانی که ۱۰ هزار شهید دارد و جنگ تحمیلی در آن آغاز شده و در آن پایان یافته و مردمانش در ۸ سال دفاع مقدس با چنگ و دندان از آب و خاکش حراست کرده و زیر بمب و موشک ایستادند و تسلیم نشدند؛ در شأن‌اش نیست که در آن یک انسان بی‌هویت، هویت ملی و مذهبی و ارزش‌ها را زیر پا بگذارد.

رشیدی ضمن بیان اینکه امکان دارد در هر جایی یک نفوذی و شخصی که توسط دشمنان کوک شده باشد، به ارزش‌ها توهین کند، گفت: آن شخص توهین کننده ارزشی ندارد، اما محل سوأل اینجاست که چرا سیستم ارگان‌های ما به گونه‌ای است که اینگونه افراد گزینش می‌شوند و کارمند و مدیر و رئیس می‌شوند و برخوردی نیز با آنها نمی‌شود.

 وی اضافه کرد: باید در این مورد بررسی کرد و این درد را فریاد زد و پرسید که چرا این اتفاقات در این استان در حال رخ دادن است.

رشیدی با طرح این سؤال که «چگونه است که یک خط ضد فرهنگی، ضد اسلامی و ضد انقلاب در استان جریان پیدا کرده و هیچ‌کس پاسخگو نیست؟»، ابراز کرد: این اتفاقات اگر ریشه‌یابی شود ای بسا به این نتیجه برسیم که یک جریان سازماندهی شده است و یا آنقدر ولنگاری انجام شده و کار فرهنگی نشده و کنترلی صورت نگرفته که هرکسی می‌تواند به اباحه‌گری و ترویج هویت ضد اسلامی و ضد دینی بپردازد.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه مسؤولین فرهنگی و مدیریت استان باید پاسخگو باشند، تأکید کرد: یقیناً این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد و وزیر علوم را به مجلس آورده و به او تذکر جدی خواهیم داد و از وی سؤال خواهیم کرد.

رشیدی ادامه داد: چرا در جلسه‌ای که چند سال پیش در دانشگاه رازی برگزار شد و در آن شعرهایی با مضمون تمسخر اسلام و انقلاب، خوانده شد، هیچ برخوردی با رئیس دانشگاه نشد و هیچ اتفاقی نیفتاد؟ امری که امروز نتیجه‌اش را می‌بینیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در استان ما هر مسؤولی که تخطی می‌کند و سوء مدیریت دارد و در مجموعه‌اش اتفاقات بدی می‌افتد، بلافاصله چند نفر وساطت می‌کنند که با ریش سفیدی او را حفظ کنند؛ در حالی که در سراسر دنیا در هر مجموعه‌ای تخلفی صورت بگیرد فوراً مدیر آن را بازخواست می‌کنند و با وی  برخورد شده و آن مدیر عزل یا انفصال از خدمت می‌شود.

رشیدی در پایان از قوه قضائیه خواست تا با این شخص هتاک برخورد فوری و قاطعانه کند و همچنین از لزوم برخورد شدید با عاملان ماجرای تکیه معاون‌الملک و استفاده از مانکن زنده سخن گفت و تأکید کرد: باید با کسانی که مسؤولیت نظارت بر این موضوعات را دارند و از عهده آن برنیامده‌اند نیز برخورد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول