اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش پکن به تصمیم آمریکا برای تحریم ۸۰ شرکت چینی

وزارت خارجه چین با تاکید مُصرانه به آمریکا برای پایان دادن به سرکوب شرکت‌های خارجی، گفت پکن از حقوق مشروع شرکت‌های خود دفاع می‌کند.

واکنش پکن به تصمیم آمریکا برای تحریم ۸۰ شرکت چینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم بر ده‌ها شرکت چینی به بهانه ارتباط آنها با ارتش و نهادهای نظامی این کشور، با واکنش دولت پکن مواجه شد.

«وانگ وِن‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) در نشست خبری روزانه بار دیگر درخواست پکن از آمریکا برای توقف «سرکوب ناعادلانه» شرکت‌های چینی را تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وانگ در واکنش به این تصمیم آمریکا، تاکید کرد که چین به اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ حقوق و منافع مشروع شرکت‌های خود ادامه می‌دهد.

پیش از این، دو منبع مطلع به رویترز گفتند مجموعاََ ۸۰ شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC که بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان است، امروز (جمعه) به دستور دولت ترامپ در لیست سیاه آمریکا قرار می‌گیرند. (جزئیات بیشتر)

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدن تا کنون ۲۷۵ کمپانی چینی و شرکت‌های تابعه آنها، از جمله دو شرکت فناوری بزرگ «هوآوی» و «ZTE» را تحریم کرده است.

بر اثر این تحریم‌ها، شرکت‌های چینی مذکور دیگر نمی‌توانند به بازار تجهیزات و فناوری‌های امنیتی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.

همچنین جمعه قبل بود که بازار بورس نزدک اعلام کرد از تاریخ بیست‌ویکم دسامبر، سهام چهار شرکت چینی را که اخیراََ از سوی کاخ سفید تحریم شدند، از نمایه خود حذف می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول