اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن درصدد ساخت موشک دوربرد و تقویت بودجه ارتش

دولت ژاپن به منظور تقویت توان کشور برای مقابله با «تهدیدات خارجی»، به دنبال سرمایه‌گذاری برای ساخت موشک دوربرد و افزایش بودجه نظامی است.

ژاپن درصدد ساخت موشک دوربرد و تقویت بودجه ارتش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ژاپنی خبر دادند که دولت برای تقویت توان نیروی دریایی و تضمین توان دفاعی این کشور، با تقویت بودجه نظامی موافقت کرد.

به گزارش بلومبرگ، «یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن این سیگنال را به چین و کره شمالی نشان داد که او با اختصاص حدود پنج میلیارد دلار برای رهگیرهای موشکی دریاپایه و موشک‌های ضد کشتی ، توان ارتش ژاپن را برای مقابله با تهدیدات آنها (چین و کره شمالی) تقویت می‌کند.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، کابینه یوشی‌هیده سوگا مجوز صرف هزینه برای افزودن دو ناوشکن آمریکایی «آرلی برگ» به ناوگان دریای ژاپن را صادر کرد.

با افزودن این دو ناوشکن به نیروی دریایی ژاپن، تعداد کل ناوشکن‌های آرلی برک در ژاپن به 10 فروند افزایش می‌یابد و ژاپن بعد از آمریکا بیشترین تعداد از این ناوشکن‌ها را در اختیار خواهد داشت.

از ناوشکن آرلی برک، برای ماموریت‌های مختلف از قبیل دفاع هوایی و موشکی، ضد زیردریایی و حملات زمینی استفاده می‌شود.

کابینه ژاپن همچنین موافقت خود را برای ساخت موشک جدید و برد بلند زمین پایه به منظور «مقابله با تهدیدات دریایی» اعلام کرد.

بلومبرگ با اشاره به تصمیم کابینه ژاپن برای افزایش بودجه نظامی به تنش‌های این کشور با چین و کره شمالی اشاره کرد.


«یوشی‌هیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن

 

ژاپن و چین دهه‌هاست که بر سر مسائلی از قبیل تعلق برخی جزایر فاقد سکنه در دریای چین شرقی به این دو کشور اختلاف دارند.

در ژاپن، نام این جزایر اختلافی «سنکاکو» و در چین «دیائویو» است و هر دو کشور آنها را بخشی از سرزمین خودشان می‌داند.

«کاتسونوبو کاتو» دبیر کابینه ژاپن در پایان جلسه روز جمعه (امروز) کابینه و صدور مجوز اختصاص بودجه برای تقویت توان نظامی این کشور اظهاراتی مطرح کرد.

این مقام ژاپنی گفت: «این اقدام توانایی دفاعی ژاپن برای ایستادن در برابر تهدیدات خارجی و تضمین امنیت پرسنل نیروهای دفاعی (ارتش ژاپن) را تقویت خواهد کرد».

هر چند دولت ژاپن در بودجه پیشنهادی سال آینده خود به رقم دقیق و مشخصی برای صرف هزینه برای سیستم پدافند موشکی بالستیک اشاره نکرده اما رسانه‌ها آمار و ارقامی از هزینه‌های نظامی این کشور ارائه دادند.

روزنامه «نیکی» ژاپن به نقل از برخی شرکت‎‌های خصوصی نظامی گزارش داد، تنها هزینه مورد نیاز برای افزودن تعداد ناوشکن‌‌ها در نیروی دریایی این کشور حدود 5 میلیارد دلار می‌شود.

خبرگزاری ژاپنی «کیدو» هم خبر داد، برآوردها حاکی از این است که هزینه ساخت موشک جدید دوربرد در این کشور حدود ۳۳.۵ میلیارد ین (۳۲۴ میلیون دلار) بشود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول