اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

شکایت ۱۰ ایالت آمریکا از گوگل/ پاکستون قلب موتور جستجوی جهان را هدف قرار داد

۱۰ ایالت در آمریکا از گوگل به دلیل فروش آگهی های تبلیغاتی ضد رقابتی به دادگاه شکایت کردند.

شکایت ۱۰ ایالت آمریکا از گوگل/ پاکستون قلب موتور جستجوی جهان را هدف قرار داد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، ۱۰ ایالت در آمریکا از گوگل به دلیل فروش آگهی های تبلیغاتی ضد رقابتی به دادگاه شکایت کردند.

10 ایالت آمریکا روز چهارشنبه با طرح یک دادخواست علیه گوگل، غول موتور جستجو را به «رفتار ضد رقابتی» در صنعت تبلیغات آنلاین متهم کرد، از جمله معامله ای برای دستکاری فروش با فیس بوک رقیب.

«کن پاکستون» دادستان کل تگزاس با اعلام این شکایت که در دادگاهی فدرال در تگزاس تشکیل شد، گفت: گوگل از «قدرت انحصاری» خود برای کنترل قیمت تبلیغات آنلاین استفاده می کند، بازار را به نفع خود تنظیم می کند و رقابت را از بین می برد.

پاکستون در ویدئوی منتشر شده در توییتر گفت: این جالوت(گُلیاث یا همان دیو و غول در کُتُب عهد عتیق) یک شرکت از قدرت خود برای دستکاری در بازار، از بین بردن رقابت و آسیب رساندن به شما مصرف کننده استفاده می کند.

گوگل، که در «مونتِین ویو» کالیفرنیا مستقر است، ادعاهای «پاکستون»(Paxton) را «ناشایست» خواند و گفت که قیمت تبلیغات آنلاین طی دهه گذشته کاهش یافته است.

این شرکت در بیانیه ای گفت: این ویژگی های یک صنعت کاملاً رقابتی است. ما در دادگاه به شدت علیه ادعاهای بی اساس (پاکستون) دفاع خواهیم کرد.

پاکستون رهبری ائتلافی دو حزب از ۵۰ ایالت و قلمروهای ایالات متحده را بر عهده داشت که در سپتامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که آنها با استناد به «رفتار انحصاری بالقوه» در حال بررسی شیوه های تجاری گوگل هستند.

حالا تگزاس این دادخواست را به همراه سایر دادستانی های جمهوری خواه از آرکانزاس، آیداهو، ایندیانا، کنتاکی، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی و یوتا تسلیم دادگاه کرده است.

این شکایت قلب تجارت گوگل را هدف قرار داده است، تبلیغات دیجیتالی که تقریباً کل درآمد آن را به دست می آورد و همچنین تمام پولی که شرکت مادر گوگل یعنی «آلفابت»(Alphabet Inc)، برای کمک به تأمین مالی طیف وسیعی از پروژه های فناوری گسترده و پشتیبانی فنی در دورافتاده ترین بخش های این کمپانی عظیم به آن وابسته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول