اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دوام و قوام آرمان‌ها و اهداف انقلاب با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

امام جمعه تبریز گفت: دوام و قوام آرمان‌ها و اهداف انقلاب با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود و این دو نهاد با تکیه بر ارزش‌های دینی و پیشرفت‌های علمی نقشه‌های دشمنان را خنثی و نیازهای جامعه را رفع کنند.

دوام و قوام آرمان‌ها و اهداف انقلاب با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم به مناسبت 27 آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در دیدار تعدادی از اعضای تشکل‌های دانشگاهی و حوزوی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیتى بى‌بدیل براى نظام اسلامى است، اظهار داشت: حرکت هماهنگ علم و دین در نظام اسلامی و روی آوردن دانشگاه و حوزه به یکدیگر را از برکات وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

وی با اشاره به آنچه در وحدت حوزه و دانشگاه نیست، گفت: تأسیس همه دانشکده‌های گوناگون در حوزه، دنبال کردن تخصص‌های حوزوی در دانشگاه و بالعکس و جایگزینی صد درصد روش‌های حوزه در دانشگاه و بالعکس از خلاءهای کنونی وحدت این دو نهاد مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: احساس وظیفه کردن در درس خواندن، سختکوشی در آموختن، کسب اخلاص، صفا، ایثار، معنویت و زهد، شناخت محیط طلبگی، از ویژگی‌های برجسته دانشگاه‌هاست که باید حوزه‌ها از آن الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: تخصص‌گرایی و تأسیس رشته‌های درسی گوناگون، توجه به واقعیات، دیدِ باز، گسترده و وسعت بینش، نوگرایی مفید، نگرش سازنده و پویا، تحول و استفاده از روش‌های علمی جدید و کارساز و آینده‌نگری همراه با طرح و برنامه از ویژگی‌های بارز حوزه دانست که باید حوزه‌ها از دانشگاه‌ها الگوگیری کنند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از دانشجویان و طلاب به بیان نکته نظرات خود پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول