اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش تعداد خودکشی در ترکمنستان به دلیل رکود اقتصادی

رسانه های محلی منطقه در گزارشی از افزایش تعداد خودکشی در ترکمنستان به دلیل وضعیت بد اقتصادی خبر دادند.

افزایش تعداد خودکشی در ترکمنستان به دلیل رکود اقتصادی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش رسانه های محلی منطقه به دلیل  بحران اقتصادی مداوم در ترکمنستان تعداد خودکشی در این کشور در حال افزایش است.

بنا به این گزارش، طبق بررسی های صورت گرفته از شهروندان این کشور دلیل افزایش خودکشی ها  ناامیدی این افراد در شرایط زندگی بسیار سخت می‌باشد.

طبق آخرین بررسی های صورت گرفته، 11 نفر از اوایل پاییز در استان «لباب» و 5 نفر در منطقه «فاراب» در 5 ماه گذشته خودکشی کرده‌اند. 

به گفته رسانه های محلی، علت اصلی مرگ این افراد نارسایی قلبی یا کبدی، سکته مغزی تشخیص داده می شود و علت دقیق مرگ به طور رسمی ثبت نشده است.

تاکنون وزارت کشور ترکمنستان تعداد خودکشی ها و تحقیقات درباره آنها را اعلام نکرده است و دریافت نظر رسمی از سوی نهادهای اجرای قانون ولایت لباب امکان پذیر نیست.

به گفته، ساکنان محلی بیشتر خودکشی ها به دلیل مشکلات اقتصادی، از جمله عدم فرصت بازپرداخت بدهی یا وام صورت می‌گیرد.

ترکمنستان بیش از سه سال است که مشکلات اقتصادی جدی را تجربه کرده است.

کمبود مواد غذایی در فروشگاه های دولتی، افزایش قیمت های، کمبود سیستماتیک پول نقد، محدودیت های ناشی از بیماری ویروس کرونا باعث بدتر شدن سطح زندگی مردم شده و بسیاری از مردم درآمد خود را از دست داده‌اند.

دولت ترکمنستان تاکنون آماری از بیکاری بر اثر کرونا را منتشر نکرده است.

در ماه ژوئن سال گذشته در یک سخنرانی به میزبانی گروه میراث فرهنگی و علوم انسانی در دانشگاه آسیای مرکزی در شهر دوشنبه عنوان شد که سالانه حدود 15 نفر از هر 100 هزار نفر در ترکمنستان خودکشی می‌کنند.

با توجه به نتایج مطالعات 30 ساله در مورد خودکشی در کشورهای منطقه، مشخص شد که بیشتر خودکشی در قزاقستان (48.1)، ترکمنستان (15.8)، ازبکستان (13.6) و قرقیزستان (13.4) و تاجیکستان (7.2) از هر 100 هزار نفر می‌باشد که این روند در حال صعود است.

طبق این مطالعات، سالانه حدود 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان خودکشی می‌کنند. هفتاد و شش درصد خودکشی ها در کشورهای با درآمد کم و متوسط​​، 60 درصد در کشورهای آسیایی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/.

منبع : رادیو آزادلیک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول