اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انتقاد از عدم نظارت بر بازار و بی‌ثباتی قیمت‌ها

امام جمعه اقلید از تلاطم موجود در بازار و عدم ثبات قیمت‌ها به ویژه در زمینه مرغ و تخم‌مرغ انتقاد کرد و بیان داشت: چرا هر بار باید شاهد گرانی، کمیابی و یا گلایه مردم و تولیدکنندگان باشیم، وزارت صنعت یک چیز می‌گوید و جهاد کشاورزی حرف دیگری می‌زند، مگر نظارت نیست؟

انتقاد از عدم نظارت بر بازار و بی‌ثباتی قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به ویروس کرونا که نظام زندگی، اقتصاد و سلامت جوامع را تحت تأثیر قرار داد و موجب مرگ‌ومیر، بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: کشور و نظام اسلامی ما نیز نتوانست از زیر تیغ این ویروس سالم بدر رود ازاین‌رو دچار مشکلاتی شدیم.

وی به آمار تلفات و شهدای سلامت کشور اشاره کرد و ادامه داد: کار به جایی رسید که اولیای نظام اسلامی و متخصصان امر از مردم خواهش و درخواست می‌کنند که موازین بهداشتی را رعایت کرده و مانع شیوع بیشتر این ویروس شوند.

طالبی با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های مسؤولان و متخصصان در این زمینه و عدم برگزاری دورهمی‌ها و مراسم خانوادگی و فامیلی، بیان کرد: دورهمی یک شب است اما ممکن است داغی همیشگی بر دلهایمان بگذارد.

امام جمعه اقلید همچنین به عدم مدیریت درست در انتشار و انعکاس برخی مطالب و اخبار اشاره کرد و گفت: اینکه چندماه پیش از عید نوروز اعلام شود که مردم نگران میوه و مرغ و گوشت و... نباشند یا شب یلدا و عوامل دیگر، موجب هجوم جمعیت برای خرید شده و بار منفی به دنبال دارد.

طالبی در ادامه یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشت و به بیان برخی از خدمات ارزنده و فوق‌العاده شهید دکتر فخری‌زاده اشاره کرد و بیان داشت: دشمن بیش از 20 سال به دنبال ترور این شهید گرانقدر بود.

وی با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده معتقد بود که اسلام ناب محمدی (ص) در ذات انقلاب اسلامی نهفته و نهادینه است، یادآور شد: کارشناسان فن علوم دینی باید این معنا را به جامعه و جوامع بشری انتقال دهند.

امام جمعه اقلید با گرامیداشت یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت وی و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده این شهید اشاره کرد.

فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسؤولان قوای سه‌گانه در حفظ اتحاد ملی، هم‌افزایی سه قوه، رفع اختلافات، خنثی کردن تحریم‌ها، تکیه بر توان داخلی و جهش تولید از دیگر مسائلی بود که امام جمعه اقلید به آن اشاره کرد.

طالبی در بخش پایانی سخنان خود از تلاطم موجود در بازار و عدم ثبات قیمت‌ها به ویژه در زمینه مرغ و تخم‌مرغ انتقاد کرد و بیان داشت: چرا هر بار باید شاهد گرانی، کمیابی و یا گلایه مردم و تولیدکنندگان باشیم، وزارت صنعت یک چیز می‌گوید و جهاد کشاورزی حرف دیگری می‌زند، مگر نظارت نیست؟

امام جمعه اقلید همچنین سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت و از زحمات کادر بهداشت و درمان و جهاد شبانه‌روزی آن ها قدردانی کرد و فرارسیدن هفته حمل و نقل و نیز روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول