اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وقتی «دختران حاج قاسم» قرارگاه جهادی راه می‌اندازند + تصاویر

قرارگاه جهادی «دختران حاج قاسم» با هدف ترویج فرهنگ احسان، گذشت و تحقق فرامین رهبر انقلاب در جامعه تشکیل شده است و بانوان طلبه سرخه‌ای در آن می‌کوشند تا نقشی در کاهش مشکلات دوران کرونا داشته باشند.

وقتی «دختران حاج قاسم» قرارگاه جهادی راه می‌اندازند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، ویروس کرونا مدتی است که گریبانگیر کشور ما و دیگر نقاط جهان شده و روال عادی زندگی را از مردم ربوده است و متأسفانه هر روز شاهد درگذشت تعدادی از هم‌وطنان خود هستیم.

این روزها، بیش از همیشه بسیجیان و مدافعان سلامت تمام‌قد در جبهه مبارزه با این ویروس منحوس ایستاده‌اند و چه‌بسا جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

از اسفندماه سال گذشته با هدف مبارزه با کرونا، طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در کشور اجرا شده و ازجمله طرح‌های در حال اجرا در سطح حوزه‌های علمیه، طرح «قرارگاه جهادی دختران حاج قاسم» است.

بانوان طلبه؛ منشأ خدمات ماندگار

طاهره عربی، مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه در خصوص نحوه فعالیت این قرارگاه جهادی و اقدامات انجام‌شده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: یکی از محوری‌ترین مفاهیم در قرآن کریم، توجه به احسان و نیکوکاری در راه خدا، ایثار و فداکاری نسبت به همنوعان است و بالغ بر ۱۰۰ آیه به این امر مهم اشاره دارد.

وی تصریح کرد: احسان و مساعدت به همنوعان سیره دائمی پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) بوده است. امام صادق (ع) می‌فرماید: هر مؤمنی که گرفتاری مؤمنی را برطرف سازد، خداوند متعال ۷۰ گرفتاری دنیا و آخرتش را برآورده خواهد کرد.

مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه افزود: طلاب و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با الهام گرفتن از آموزه‌های الهی، دینی و سیره ائمه اطهار (ع) و از طرفی با احساس وظیفه دینی و شرعی در عرصه‌های مختلف، منشأ خدمات بسیاری بوده‌اند.

عربی اضافه کرد: با لطف خداوند متعال و در ایام شیوع ویروس کرونا، طلاب با خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در عرصه‌های مختلف همچون حضور در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها و کمک‌های مؤمنانه، ماسک‌دوزی و... جلوه‌های زیبایی از احسان و نیکوکاری را از خود به نمایش گذاشتند.

رسیدگی به نیازهای بیماران کرونایی؛ کار هر روز طلاب

مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه گفت: «قرارگاه جهادی دختران حاج قاسم» در حوزه علمیه خواهران نجمیه سرخه هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا با هدف گسترش فرهنگ احسان، ایثار، محقق کردن فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری، کمک به نیازمندان، حمایت روحی و روانی بیماران، مساعدت مالی و رسیدگی به نیازهای بیماران کرونایی و خانواده‌های درگیر این بیماری تشکیل شده است.

عربی اضافه کرد: در حال حاضر، اعضای این قرارگاه جهادی در قالب گروه‌هایی چون تیم بیمارستان، تیم سلامت، تیم مشاوره، تیم طرح طبیب دوار و تیم مواسات مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

او با بیان اینکه طلاب جهادی با حضور در بیمارستان به‌عنوان همیار و همراه بیماران کرونایی نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: گروه جهادی مشاوره با هدف امیدآفرینی، روحیه‌بخشی، ایجاد روحیه معنوی، حمایت روحی و روانی از بیماران مبتلا به کرونا، دلجویی و تفقد از خانواده‌ای که اعضای خانواده خود را به علت بیماری از دست داده‌اند، شکل گرفته و تعدادی از طلاب در این بخش مشغول به خدمت هستند.

عربی خاطرنشان کرد: در این راستا، گروهی از طلاب جهادگر کار شناسایی بیماران را انجام داده و در قالب تماس‌های تلفنی به بیماران روحیه می‌دهند.

از ادای قرض مقروضان تا طرح مواسات

مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه، تهیه غذا، آبمیوه، ملزومات دیگر و انجام خرید برای بیماران کرونایی است.

عربی بیان کرد: تأمین بخشی از هزینه درمان بیماران و ادای قرض تعدادی از مقروضان از دیگر خدمات این قرارگاه جهادی است.

او گفت: در طی دو هفته اخیر، حدود ۱۰۰ پرس غذای گرم، ۳۰ بطری آبمیوه و ... به همت این قرارگاه تهیه و بین خانواده‌های بیماران کرونایی توزیع شده است.

عربی یادآور شد: این قرارگاه جهادی در کنار این فعالیت‌ها، با یاری طلاب و خیریان اقدامات مؤثری در راستای رزمایش مواسات انجام داده است.

مسؤول گروه‌های جهادی حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه گفت: طرح مواسات در این قرارگاه از اوایل شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون چند دوره از این طرح اجرا شده است.

عربی بیان کرد: امید است با عنایت خداوند رحمان، بتوانیم گام کوچکی در کاستن آلام بیماران کرونایی، آسیب‌دیدگان از این بیماری و نیازمندان برداریم.

محرومیت‌زدایی تعطیل نمی‌شود

محرومیت‌زدایی از قلب کویر با اجرای طرح‌های مختلف همچنان ادامه دارد و هرگز تعطیل نمی‌شود.

طرح‌های محرومیت‌زدایی با حضور بانوان طلبه امروز در سرخه اجرا می‌شود و مسؤولان حوزه‌های علمیه عزمشان را جذب کرده‌اند تا سفیران جهادی برای انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ک/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول