اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

طاهری: استقلال با تیم رویایی اش فاصله دارد/ زودتر تکلیف اسماعیلی را مشخص کنند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: این تیم با استقلال رویایی فاصله دارد اما باید قبول کنیم بازیکنان و کادرفنی گناهی هم ندارند.

طاهری: استقلال با تیم رویایی اش فاصله دارد/ زودتر تکلیف اسماعیلی را مشخص کنند

بیژن طاهری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تساوی بدون گل تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته هفتم لیگ برتر اظهار داشت: این تیم با استقلال رویایی فاصله دارد اما باید قبول کنیم بازیکنان و کادرفنی گناهی هم ندارند. شیخ دیاباته مدت ها است برای تیم بازی نمی‌کند و البته تکلیفش همچنان نامشخص است. نمی‌دانم چرا وضعیت این بازیکن را مشخص نمی‌کنند تا به تیم بازگردد.

وی افزود: مگر اسماعیلی چه گناهی کرده که با وی اینگونه برخورد می‌شود. زودتر تکلیف فرشید را مشخص کنند تا به داد تیم برسد و به استقلال کمک کند. اینکه خودمان بهترین بازیکن تیم را با دست خودمان محروم کنیم به ضرر تیم و البته هوادارانی است که هر هفته منتظر بهتر شدن شرایط استقلال هستند.

مربی اسبق استقلال درباره بالا و پایین بودن وضعیت این تیم توضیح داد: دلیل اصلی این موضوع مصدومیت برخی بازیکنان کلیدی است. نفرات جدید هم نیاز به زمان دارند. برخی بازیکنان جوان مانند سبحان خاقانی و فردین رابط که به تازگی به ترکیب استقلال اضافه شده اند، نفرات خوبی هستند اما باید آرام آرام در کنار تیم بزرگ شده و ناگهان ورق را به سود استقلال برگردانند.

طاهری ادامه داد: آنها در کنار نفراتی مثل دیاباته، قائدی، اسماعیلی و برخی مهره های باتجربه به مرور می‌توانند رشد کرده و جا پای شان بگذارند. هر بازیکتی هم طاقت تحمل فشار در استقلال را ندارد. تیم ذوب‌آهن هم با توجه به اینکه بازیکنان کرونایی داشت و نفراتی مثل حدادی فر در ترکیب این تیم نبودند، بد بازی نکرد اما در کل فوتبال چشمگیر و تماشاگرپسندی را ندیدیم. فوتبالی کاملا معمولی را از این دو تیم لیگ برتری دیدیم.

وی درباره اینکه آیا استقلال با این روند سینوسی می‌تواند امسال جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشد، گفت: قطعا با اضافه شدن نفرات بزرگی مثل دیاباته و اسماعیلی وضعیت از این بهتر می‌شود. حتی مسعود ریگی در بازی امروز نشان داد همچنان از مصدومیت کتف رنج می‌برد. هنوز هم اتفاق خاصی نیفتاده زیرا امتیاز تیم ها خیلی به هم نزدیک است و استقلال هم در رتبه دوم جدول قرار گرفته است. 

پیشکسوت استقلال درباره اینکه آیا نوع تمرینات این تیم ارتباطی به مصدومیت بازیکنان کلیدی اش دارد، توضیح داد: قطعا این موضوع تاثیرگذار است. استقلال 20 روز قبل از شروع لیگ تمرینات خود را شروع کرد. قانون فوتبال جهان می گوید تیم ها برای هر فصل باید هشت هفته زودتر تمرینات خود را شروع کنند و تفاوتی هم ندارد تیم بارسلونا باشد یا تیمی از شرق آسیا. تیم دست کم نیاز به هشت هفته زمان دارد تا با برگزاری تمرینات بدنسازی، اردوهای تدارکاتی و بازی های دوستانه به وضعیت ایده‌آل برسد. وقتی در استقلال این قانون رعایت نشده مشخص است احتمال دارد همه نفرات آسیب ببینند.

طاهری درباره تاثیر جدایی کادر پزشکی سالیان اخیر استقلال در آسیب دیدگی متوالی بازیکنان این تیم توضیح داد:‌ این موضوع مربوط به کارهای پزشکی است. قطعا برخی از این مصدومیت ها به دلیل فشار بدنسازی است. نمی دانم اکنون همچنان کلینیک پزشکی دکتر نوروزی در اختیار تیم استقلال است؟ به هر حال زحمات کادر پزشکی و مهرشاد رهبر، فیزیوتراپ سابق تیم قابل کتمان نیست اما به هر حال نفرات جدید هم زحمت می‌کشند. با این وجود من به دلیل اینکه از نزدیک کنار تیم نیستم نمی‌توانم  قضاوت درستی درباره  عملکرد کادر پزشکی جدید تیم داشته باشم.

وی ادامه داد: از این به بعد شرایط بهتر می شود و بازیکنان هم به فرم ایده آل رسیدند. استقلال تیم بدی نیست. باید دیاباته زودتر بازگردد و همین امشب تکلیف اسماعیلی را مشخص کنند تا از فردا به تمرین بیاید زیرا حیف است این بازیکن در ترکیب نباشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول