اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

8 نکته از هفته هفتم لیگ برتر| فریاد اعتراض استقلال به داوری ها/ از احیای منشا در سیرجان تا بازگشت شور به تبریز

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری هفت بازی تقریبا پرگل به پایان رسید و زمان برگزاری دیدار معوقه پرسپولیس و سپاهان هم هنوز مشخص نشده است.

8 نکته از هفته هفتم لیگ برتر| فریاد اعتراض استقلال به داوری ها/ از احیای منشا در سیرجان تا بازگشت شور به تبریز

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری هفت بازی روزهای 27 و 28 آذر برگزار شد که میانگین گل های زده شده در این هفته نشان می دهد نسبت به هفته گذشته پر گل تر سپری شد. 

نکته اول: تعویق بازی پرسپولیس و سپاهان
با توجه به حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا از قبل سازمان لیگ اعلام کرده بود که دیدار این تیم در هفته هفتم مقابل سپاهان در زمانی نامشخص برگزار می شود. البته سرخپوشان دو بازی معوقه دیگر هم مقابل نساجی و ذوب آهن دارد که سازمان لیگ هنوز برای تاریخ برگزاری آنها تعیین تکلیف نکرده است.

نکته دوم: آلومینیوم اراک یک  -  صفر صنعت نفت آبادان، 3 امتیاز روی زمین لغزنده

شاگردان رسول خطیبی روند مطلوبی را در لیگ در پیش گرفته اند. این تیم درحالی که زمین مسابقه به دلیل بارش باران لغزنده بود توانست 3 امتیاز را بگیرد و البته که سیروس پورموسوی سرمربی نفت آبادان با این منطق که میزبان از شگردش استفاده کرده به طور نامحسوس به شرایط زمین انتقاد کرد. بازیکنان اراکی این برد را به محسن ربیع خواه که با بدشانسی هفته گذشته مصدوم شد تقدیم کردند.

نکته سوم: نساجی مازندران  صفر -  یک مس رفسنجان؛ سایه شکست بر سر تیم مازنی

تیم نساجی برای دومین هفته متوالی این بار در خانه باخت را تجربه کرد تا حسابی خون هوادارانش را به جوش بیاورد. در فضای مجازی مسئولان این باشگاه از تیغ انتقادات نتوانستند فرار کنند. از سوی دیگر محمد ربیعی با این برد توانست تیمش را به حاشیه امن برساند و از کابوس هفته های اول لیگ فرار کند. نکته این بازی چمن نامناسب ورزشگاه وطنی است که ربیعی هم به آن اشاره کرد و البته او به سازمان لیگ هم بابت فشردگی مسابقات تیمش معترض شد. در سوی دیگر هم سرمربی نساجی از اینکه داوران در ورزشگاه وطنی به گونه ای داوری می کنند که تیم ها وقت کشی می کنند گلایه کرد!

نکته چهارم: سایپا  صفر  -  صفر ماشین‌سازی‌تبریز؛ اعتراض نارنجی پوشان به وقت کشی

این بازی برای تیم سایپا می توانست برگ برنده ای باشد تا اوضاع خودش را در جدول بهتر کند اما آنهها در خانه اسیر بازی بسته ماشین سازی شدند. تیم ماشین سازی با هدایت اخباری توانسته حداقل در بحث دفاعی و گل نخوردن روند رو به رشدی داشته باشد اما در پایان بازی ابراهیم صادقی از وقت کشی تیم ماشین سازی گلایه داشت هر چند که سرمربی ماشین سازی هم این توصیف را ناجوانمردانه خواند. 

نکته پنجم: گل گهرسیرجان 3 - یک شهرخودرو ؛ احیای منشا

یکی از نکات عجیب این مسابقه اعتراض بازیکن تیم گل گهر بعد از تعویضش بود که در تیم هایی که امیر قلعه نویی سرمربی آن است چنین اتفاقی عجیب است. همچنین عصبانیت های  قلعه نویی و درگیری لفظی اش با نیمکت شهرخودرو هم دز نوع خودش جالب بود اما از همه این نکات مهمتر هت تریک منشا بود که هر چقدر فصل گذشته بی زهر نشان داد امسال سرمربی گل گهر او را احیا کرده است. در سوی دیگر میدان هم مهدی رحمتی باز ناکام شد تا مشخص شود برای رساندن شهرخودرو به شرایط مطلوب حسابی کار دارد. 

نکته ششم: ذوب آهن  صفر -  صفر  استقلال ؛ باز هم اعتراض آبی ها به داوری ها

این مسابقه پر از نکات مختلف بود. از بخشیده شدن محرومیت رحمان رضایی سرمربی گاندوها گرفته تا در ترکیب نبودن مهدی قائدی مهاجم استقلال که گفته می شد به دلیل مصدومیت باشد اما او بعد از بازی به حالت طعنه گفت شاید مصدوم هستم خودم خبر ندارم! در جریان بازی هم محمود فکری بارها به داوری معترض شد او بعد از بازی از وزیر ورزش خواست شخصا به مسئله داوری ها ورود کند. استقلالی ها باز هم معتقد بودند که یک پنالتی برای آنها گرفته نشده است اما نظرات کارشناسی بعد از بازی متفاوت بود و همه کارشناسان به این باور نبودند. فکری که روی سه امتیاز این بازی حساب کرده بود باز هم بابت یک تساوی دیگر تحت فشار رفته است.

نکته هفتم: نفت‌ مسجدسلیمان یک - صفر  فولاد ؛ رستگاری مسجد سلیمان در دقیقه 90

شاید جواد نکونام فکرش را هم نمی کرد رد زمین به شدت بی کیفیت ورزشگاه شهید محمدی شهر مسجد سلیمان تا دقیقه 90 تحمل کند و تیمش گل نخورد اما در دقایق پایانی به یکباره سه امتیاز را از کف بدهد. نکونام طبق یک عادت غلط بعد از باخت در نشست خبری حاضر نشد تا در مورد این قضیه صحبت کند اما تیم نفت مسجد سلیمان هم نشان داد در ورزشگاه خانگی با ان چمن به شدت مشکل دارش می تواند یقه حریفانش را بگیرد. 

نکته هشتم : تراکتور 3 -  یک پیکان؛ از قطع برق تا سه گل پرشورها

تیم تراکتور بعد از برد هفته گذشته در دربی تبریز مقابل پیکان با انگیزه تر از همیشه ظاهر شد و باز هم نشان داد برای انتخاب سرمربی مدیریت این باشگاه حتما نباید تصمیمات خیلی ویژه بگیرد. این تیم با هدایت علی نیکبخت و مسعود شجاعی از هر زمان دیگری بهتر بازی می کند. البته یکی از نکات عجیب این بازی مربوط به کاور نداشتن زمین قبل از شروع مسابقه بود که باعث شده بود به دلیل بارش سنگین برف پوشیده از برف شود. اینکه چرا تبریزی ها روی زمین های خود کاور نمی کشند مسئله ای است که باید به آن پاسخ دهند. همچنین قطع برق ورزشگاه از دیگر عجایب این بازی بود. به طوری که در دقیقه 70 این مسابقه قطعی برق باعث توقف این بازی شد و بعد از چند دقیقه معطلی مسابقه به جریان افتاد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول