اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

در انتظار شادی فوتبالی!

فردا پرسپولیس، تیم فوتبال پرطرفدار کشورمان، در مصافی جانانه غیرت و همت جوان ایرانی را به رویارویی با فوتبال در حال توسعه کره‌جنوبی خواهد برد و ما در شوق شادی منتظر نشسته‌ایم.

در انتظار شادی فوتبالی!

خبرگزاری فارس- سمنان: شاید خیلی از ما اهل فوتبال نبوده و نباشیم؛ اما از آنجا که امروز فوتبال با گوشت و پوست و استخوان مردم جهان عجین شده، پس خواه‌ناخواه فوتبال را به نظاره‌ نشسته‌ایم و از آثار اجتماعی‌اش نمی‌توان غافل بود.

در جهان پیشرفته و صنعتی به‌ویژه در اروپا، امروز فوتبال بخشی از صنعت و تجارت را تشکیل می‌دهد؛ چه‌بسا سرمایه‌هایی که در این ورزش صرف و جابه‌جا می‌شود، از بسیاری از تجارت‌ها و دادوستدها برتری دارد و به تبع آن، کشورهای جهان سوم و در حال توسعه هم خود را ملزم به ایفای نقش در این تجارت عظیم می‌دانند و البته کشور خودمان!

اگرچه در این سال‌ها، علی‌رغم وجود تمام استعدادها و علایق در ورزش فوتبال نتوانسته‌ایم به جایگاه درخور شأنی در فوتبال جهان دست یابیم؛ اما بی‌تردید گرفتارش شده‌ایم؛ گرفتار همه چیزش به‌ویژه شادی‌ها و غم‌های حاصل از فوتبال!

به همین جهت است که وقتی چند ماه قبل یکی از تیم‌های کشورمان یعنی پرسپولیس به رقابت فینال این رشته در قاره کهن راه یافت، خیلی‌ها شادمان شدند و برای فردا که روز مسابقه پایانی است، مدت‌ها لحظه‌شماری کردند.

واقع‌بینانه بگوییم که این شادی عمومی و استقبال از فردا را نمی‌توان صرفاً به نفس فوتبال و جذابیت‌هایش منتسب کرد؛ چراکه غم و شادی‌های فوتبال را چه‌بسا بیش از اروپا با خود عجین کرده‌ایم و امروز واقعاً به شادی نیاز داریم!

شادی، نیاز فطری و اساسی ابنای بشر است و ما هم جدا از آن نیستیم؛ در یک سال اخیر هم بسیار در فراق شادی زجر دیده‌ایم؛ فشارهای ناشی از شیوع ویروس کرونا توان‌فرسا شده و کسادی بازار ناشی از آن و مهم‌تر از همه، مهجوریت و در خانه ماندن ناشی از کرونا خیلی ما را دلتنگ شادی کرده است.

پس حق داریم تا چشم به راه فردا باشیم تا شاید تیممان با غیرت و تلاش جوانانش برنده شود و ما را از حسرتی عمیق درآورد؛ منتظر می‌مانیم تا ببینیم فردا پرسپولیس‌ها، این شادی را با همت و تلاششان برای ملت به ارمغان خواهند آورد یا خیر؟

گرچه در هر صورت برد یا باخت، اتفاق قابل‌توجهی در زندگی روزمره‌مان رخ نخواهد داد و معمولاً فوتبال یک سرش برد و سر دیگرش باخت خواهد بود؛ اما بخش زیادی از مردم ما به همان شادی یکی دو روزه برد هم سخت نیازمند هستند.

ماه‌هاست بهانه‌ای برای خوشحالی و شادی نداشته‌ایم و برد فردا، چند روزی رنگ و روی خیلی از جوانان و حتی بزرگ‌سالانمان را به تبسم و خوشحالی تغییر خواهد داد و این فرصت را باید قدر دانست.

نگارش: جواد میرحاج

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول