اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مواظب باشیم جشن پیروزی در آسیا مبتلایان به کرونا را زیاد نکند!

باید نگران گسترش اپیدمی کرونا در صورت پیروزی در یک مسابقه ورزشی باشیم؛البته به نظر نمی‌رسد برخورد سلبی در کاهش بار ناشی از این موضوع موثر باشد، اما مدیریت شادی پس از پیروزی امکان پذیر است تا خسارت و خسران حداقلی از آن داشته باشیم.

مواظب باشیم جشن پیروزی در آسیا  مبتلایان به کرونا را زیاد نکند!

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس: حمید سوری،استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته است، به بیان اهمیت رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرده و با توجه به در پیش بودن بازی حساس فینال باشگاه‌های آسیا بین پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی و برد احتمالی نماینده کشورمان، در خصوص شادی طرفداران این تیم در سطح شهرها، با توجه به شیوع کرونا و احتمال انتقال ویروس، هشدار داده است.

در این یادداشت آمده است: امروز مسابقه فینال فوتبال باشگاه‌های آسیا بین تیم پرسپولیس با یک تیم کره‌ای است.نمی‌دانم باید آرزوی پیروزی نماینده کشورمان را داشته باشیم یا خیر؟!

پیروزی یعنی ریختن مردم به خیابانها و تجمع و گسترش اپیدمی و به هدر رفتن تلاش‌هایی که با خرسندی، سه هفته‌ای است با تلاش فراوان، شاهد کاهش موارد مرگ و بستری هستیم و از طرفی جامعه هم به شدت نیازمند شادی است.

ولی آیا می‌توان هم شاهد پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس بود و هم مردم را از تبعات نامناسب تجمعات مصون نگه داشت؟

گره زدن بسیاری از مولفه‌های اجتماعی به پیروزی یا شکست در یک مسابقه ورزشی معضلی نیست که به تازگی حادث شده باشد و با گرم کردن بیش از حد تنور فوتبال، باید نگران تبعات نامناسب آن از جمله گسترش اپیدمی باشیم. این اصلاح رویکرد باید در شرایط خودش بررسی و تحلیل شود.

هر عقل سلیمی، پیروزی در یک مسابقه فوتبال را به قیمت جان باختن حتی یک نفر تایید نمی‌کند؛ چه برسد به اینکه این احتمال برای جان مردم چه به صورت مرگ و چه ابتلای شدید بیماری حداقل یک ششم مجموع تجمع کنندگان در جشن‌های خیابانی باشد!

به نظر نمی‌رسد برخورد سلبی در کاهش بار ناشی از این موضوع موثر باشد ولی مدیریت شادی پس از پیروزی امکان پذیر است تا خسارت و خسران حداقلی از آن داشته باشیم.

نقش رسانه‌ها مهم است ولی شاید در این میان مهمتر نقش خانواده‌ها باشد تا این جشن را مدیریت کنند.

شبیه این اتفاق در ایام اپیدمی در کشورهای دیگر هم رخ داده است و مردم از بالکن‌ منازل‌شان یا پشت بام خانه‌هایشان با رعایت فاصله اجتماعی مناسب و موازین پیشگیری، شادی کرده‌اند.

شاید برای آماده کردن مردم کمی دیر باشد اما می‌توان با سرعت جبران تاخیر داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول