اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دعوت «رحمان» برای تدوین فهرست واحد سازمان‌های تروریستی در «جامعه همسود»

رئیس جمهور تاجیکستان در نشست ویدئویی شورای سران کشورهای مستقل المشترک المنافع خواستار تهیه فهرستی واحد از سازمان‌های تروریستی و افراطی در چارچوب این اتحادیه شد.

دعوت «رحمان» برای تدوین فهرست واحد سازمان‌های تروریستی در «جامعه همسود»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان خواستار ایجاد لیست واحد سازمان های که در چارچوب جامعه همسود به عنوان تروریست و افراطی شناخته شده اند، شد.

رحمان طی این نشست مجازی که تحت ریاست رئیس جمهور ازبکستان برگزار شد، تاکید کرد: لیست مذکور می تواند توسط مرکز ضد تروریستی جامعه همسود تهیه شود.

وی در ادامه توجه همتایان خود را به وضعیت نگران کننده ای که در مرز های جامعه همسود با افغانستان، محل تجمع جنگجویان داعش که در میان آنها ساکنان کشورهای عضو این اتحادیه نیز هستند، جلب کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در برابر توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه همچنین خواستار تشدید تعاملات کشورهای همسود در حوزه امنیت شد.

رحمان با بیان این که امروز نیروهای طالبان تقریبا در 45 درصد افغانستان حضور دارند تاکید کرد: تاجیکستان همچنان در مسیر قاچاق مواد مخدر به کشورهای همسود، یک منطقه حائل است.

وی در بخش دیگری توجه همتایان خود در چارچوب جامعه همسود را به مشکلات مبارزه با ویروس همه گیر کرونا، تغییرات اقلیم و جرائم سایبری جلب کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول